Zoeken Vraag het forum

pijn rechts, roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • long johnson

Goedemiddag,

Sinds een week of 2 heb ik last van mijn bovenrug aan de rechterkant. Tijdens het bewegen van mijn arm voel ik weinig tot niks, maar de pijn is wel constant aanwezig. Ook wanneer ik met mijn vingers op mijn schouderblad druk voel ik een drukkende pijn die even blijft hangen, vervolgens iets afneemt maar nooit volledig verdwijnd.

Ik weet dat ik met mijn schouders iets naar voren loop en dit rugklachten kan veroorzaken, maar zo ineens heb ik het nog nooit ervaren. Tevens rook ik dagelijks en neem ik op zijn tijd wel een jointje, al is dat laatste inmiddels wat binnen de perken.

Wat mijn vooral zorgen baat is het feit dat ik meer slijmvorming heb en daardoor soms wat slijm ophoest in kleine hoeveelheden. Tevens piept mijn neus iets als ik daardoor adem. Ik kan verder gewoon alle bezigheden uitvoeren en sport ook nog, maar zweet ik mij wel een ongeluk wanneer ik mij echt inspan. Ik ben niet heel kortademing, maar merk wel dat mijn conditie verminderd is en ik dus sneller op een uitgeblust punt kom.

Kan hier sprake zijn van een vroeg stadium COPD ? Ik heb mij voorgenomen om na de jointjes ook de sigaretten af te bouwen, al zal per abuis stoppen een lastige worden. Ik ben nu 25 jaar en rook sinds mijn 21e ongeveer 10 sigaretten per dag. het afgelopen jaar heb ik dagelijks 2 joints gerookt, maar dat is nu niet meer het geval.

Ik zou graag weten of mijn klachten ”gewone” rugpijn zijn vanwege mijn houding en werk op kantoor, of dat ik toch een bezoekje aan de huisarts moet brengen. Wanneer ik diep inadem heb ik geen extra last, maar mijn schouderblad blijft pijn doen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om er zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: pijn rechts, roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.