- long johnson28 augustus 2018 om 13:38
Goedemiddag,
Sinds een week of 2 heb ik last van mijn bovenrug aan de rechterkant. Tijdens het bewegen van mijn arm voel ik weinig tot niks, maar de pijn is wel constant aanwezig. Ook wanneer ik met mijn vingers op mijn schouderblad druk voel ik een drukkende pijn die even blijft hangen, vervolgens iets afneemt maar nooit volledig verdwijnd.
Ik weet dat ik met mijn schouders iets naar voren loop en dit rugklachten kan veroorzaken, maar zo ineens heb ik het nog nooit ervaren. Tevens rook ik dagelijks en neem ik op zijn tijd wel een jointje, al is dat laatste inmiddels wat binnen de perken.
Wat mijn vooral zorgen baat is het feit dat ik meer slijmvorming heb en daardoor soms wat slijm ophoest in kleine hoeveelheden. Tevens piept mijn neus iets als ik daardoor adem. Ik kan verder gewoon alle bezigheden uitvoeren en sport ook nog, maar zweet ik mij wel een ongeluk wanneer ik mij echt inspan. Ik ben niet heel kortademing, maar merk wel dat mijn conditie verminderd is en ik dus sneller op een uitgeblust punt kom.
Kan hier sprake zijn van een vroeg stadium COPD ? Ik heb mij voorgenomen om na de jointjes ook de sigaretten af te bouwen, al zal per abuis stoppen een lastige worden. Ik ben nu 25 jaar en rook sinds mijn 21e ongeveer 10 sigaretten per dag. het afgelopen jaar heb ik dagelijks 2 joints gerookt, maar dat is nu niet meer het geval.
Ik zou graag weten of mijn klachten ”gewone” rugpijn zijn vanwege mijn houding en werk op kantoor, of dat ik toch een bezoekje aan de huisarts moet brengen. Wanneer ik diep inadem heb ik geen extra last, maar mijn schouderblad blijft pijn doen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2018 om 00:57Moeilijk om er zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts.
Reageren