Zoeken Vraag het forum

Roken/ last van longen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • robbie

Hoi ,

k rook nu ongeveer een jaartje… als ik de trap opren ben ik echt altijd helemaal buiten adem.. zelfs als ik rustig erop loop of geen in spanning heb geleverd en gewoon op bank gaan zitten ook heb ik als ik in bed lig heel erg last van benauwd zijn en kort ademig.. k ben dus daarom heel erg bang voor long kanker .. verder hoest ik niet bloed of hoest ook niet veel en durf niet naar de dokter want Mn ouders weten niet dat ik rook.. heeft iemand tips of weet jemand wat t kan zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Na 1 jaar roken krijg je geen longkanker. Ga met de klachten naar de huisarts. En stop met roken als je last van je longen of luchtwegen hebt.

Reageren
    Catootje

Roken heeft allerlei schadelijke invloeden op je lichaam. Zo zorgt het voor gifstoffen als  cadmium in je lichaam, zorgt het voor verzuring en voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Stoppen met roken en je lichaam helpen te ontgiften kan schelen in je gezondheid.

Reageren
Reageer op: Roken/ last van longen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.