- angela17 april 2013 om 06:11
hallo ik vroeg me af waardoor het komt dat als ik een speedbommetje neem van ongeveer 1gram die dan in slikt daarna krijg ik heftege maag en darmklachten en de speed lijkt wel heel sterk hij brand wel heel erg in je neus vandaar een bommetje slikken waarom ik een grote hoeveel neem omdat ik nu een jaar lang elke dag speed gebruik en van een klein beetje niks voel vroeg me af waarom juist deze speed zo brand en na innamen gelijk de hele tijd zuur en heftige buikpijn en gasvorming nu ook wat kan er zijn met die speed of te sterk of wat anders mee is ben namelijk bang dat ik daardoor van deze speed een maagbloeding heb of krijg of wat anders gr angela
11 reactiesReagerenAnoniem17 april 2013 om 12:58Dit is een medisch forum. Als jij elke dag een speedbommetje wilt nemen, moet je dat zelf weten, maar stel je vraag dan op een daartoe bestemd forum.
Als je wilt weten hoe je kunt afkicken van speed, dan willen we je wel helpen.
Dag.
ReagerenHenk1 juli 2013 om 23:50Dat heeft te maken omdat het zulk heftig spul is. Het brand niet voor nietz heeft allemaal met ph te maken. Te hoge concentraties kan het lichaam niet neutraliseren en daardoor vreet het door je maagwand. Dat is je branderige gevoel. Beter stoppen.
ReagerenAnoniem7 juli 2014 om 23:28Jeweetzelluf9 maart 2018 om 13:05Ik ben geen arts maar ik durf je wel te zeggen dat Speed en de bestanddelen er van een zeer negatieve werking op je maag en darmen heeft. Ook als je het snuift. Het verstoort je maagzuur en tast de darmwand aan, het slijmvlies raakt beschadigd en als gevolg krijg je een scala aan klachten. Langdurig gebruik kan er voor zorgen dat je chronisch ziek word of zelfs darmkanker krijgt. Ik spreek uit ervaring. Stoppen kan moeilijk zijn, maar het is de beste optie.
ReagerenJuju8 april 2022 om 14:06Hallo, ik neem al meet dan 6 mand ongeveer een gram speed om de 3 dagen met enkele stops. Nu krijg ik maagklachten. Ik heb een maagbreuk gehad en neem hiervoor nexiam 40mg. Ik ben bang dat mijn maag een bloeding of nog een zweer krijgt. Wat doe ik?
Mvg
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2022 om 15:09Naar de huisarts gaan en stoppen met de speed.
ReagerenRik29 september 2022 om 21:39Ik heb een weekendverslaving gehad ongeveer 6maande met speed, ik ben nu 2maanden clea. Maar mijn maag doet nog srreds pijn bij eten en ik ook maar de helft niet meer, is dit normaal en zoja hoelang gaat dit nog aanhouden? Mvg Rik
ReagerenJohn (moderator)
29 september 2022 om 21:43dit is dan toch een klacht waarbij ik adviseren wil, om daarmee naar de huisarts te gaan
ReagerenArijaan18 juli 2024 om 11:15Ik gebruik ook speed en onversneden (eerste hand) ik gebruik nu ongeveer 2 jaar iedere dag sinds een paar maanden heb ik last van opgezette buik, constipatie en diarree de eenigste manier voor verbetering of genezing is stoppen met speed. Niet minderen,niet alleen in weekend, stoppen hoe moeilijk ook. Ik wil weer high on life worden de lekkerste high van alle dope
ReagerenSpeedie19 oktober 2025 om 01:44Ik ben fk ziek van speed geworden gebruik het nu al 3 dagen niet meer maagzuur komt al 2 dagen lang omhoog eten gaat kut en slaap heel de dag iedereen moet echt kappen met deze goedkope chemische kanker zooi
ReagerenKap29 december 2025 om 11:22Ik heb op me 22 bijna 23 maagbloedingen gekregen door speed gebruik ik was er bijna niet meer geweest dus kap gewoon met die rotzooi je gaat nu nog niet beseffen maar als je vriendin/vriend wie dan ook jankend en gek aan je ziekenhuis bedje staat ga je wel na denken
Reageren