heb ik overdosis speed?

  • #1

    Ik heb dagen achter elkaar speed gebruikt, niet geslapen. Krijg soms gloeiend hete handen en hoofd, zijn knalrood en soms worden ze weer koud.
    Ook schrik ik van alles. En heb spierpijn en opgezwollen keel. Ben oververmoeid. Is het handig om naar een huisarts te gaan?

    Reageer
    #2

    Goed, het is wel duidelijk. Dit is niet de manier. Het is wel goed

    Reageer
    #3

    hier schrik ik toch van.
    hoe kun je dat nu doen, denk toch aan je gezondheid, je hebt geen idee wat die rotzooi met je doet.
    ken van heel dichtbij iemand die na het stoppen met drugs, nog altijd psychische klachten heeft.
    je sloopt jezelf, bij twijfel altijd naar de dokter, als je hartkloppingen krijgt of je voelt je helemaal niet goed bel dan de huisarts maar, kan ook 's avonds , als het minder wordt zal het meeste wel weer overgaan, maar ik zou eens nadenken waar je mee bezig bent!
    Brenda

    Reageer
    #4

    ik denk dat het er wel bijhoort dat je dit voelt. Een vriendin van me zit ook aan de speed zo erg dat ze ooit alleen zwart ziet. dan pik het meestal en geef ik het later pas terug. ik denk dat je vooral niet meer moet gaan nemen en ook veel water drinken. De amphetaminen komen er via de urine uit. Maar je zal nog wel een dag of 2 a 3 de kater voelen. Maar dan moet je wel onthouden niet meer te gaan nemen.

    thom

    Reageer
    #5

    Dit zijn normale reacties als je gaar bent, door al die neppe energie die je binnen hebt gehad en daardoor blijf je wakker. Je bent eigenlijk moe en daardoor schrik je van alles. Die andere symptonen kunnen komen door te weinig drinken en eten noem het maar op.

    Je hoeft daarvoor niet naar de huisarts, alleen weet dat als je het vaker doet dit vaker voor kan komen. Bedoel ermee dat je eraan kan merken dat het niet oke is als je het echt vaak doet.

    Reageer
    #6

    dagen achter elkaar speed is levensgevaarlijk,je krijgt waanideen en wordt vreselijk paranoia,de verschijnselen die jij noemt horen er allemaal bij,ik weet niet hoe oud je bent,maar ik zou zeggen meid,STOP ER NU MEE,ik weet dat het tussen de oren zit en je denkt dat je al verslaafd bent,maar uit eigen ervaring kan ik zeggen,je kunt er afkomen met veel doorzettingsvermogen en vermijdt de (zogenaamde)vrienden die ook aan de speed zitten.

    Ik wens je veel succes en wijsheid

    Reageer
    #7

    ik herken het goed wat je hebt ik ben 16 en gebruikte ook vaak speed er is een heel makelijk maniertje om er van af te komen
    gewoon niet meer kopen als je het niet hebt kun je het niet gebruiken dat gevoel dat je wil blijft voor altijd dat wel(dat je meer wil)....

    Reageer
    #8

    heb heelemaal hetzelfde shit bang

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Dat je erg angstig bent, dat kan inderdaad goed een gevolg zijn van een overdosis amfetaminen.

    Toch kun je gerust zijn want een overdosis amfetamine is zelen fataal door de chemische werking. Wat je wel vaker ziet is dat door het ontstaan van een acuut psychotisch ziektebeeld, mensen ineens gevaarlijke dingen gaan doen en daarbij kunnen levensgevaarlijke ongelukken gebeuren.

    Daarnaast kun je last krijgen van pijn op de borst, en van een verhoogde bloeddruk, dus een gejaagd gevoel.

    Tenslotte kun je gemakkelijk verslaafd raken, dus als je in de problemen komt bij een toenemend gebruik, raadpleeg dan professionele hulp.

    Reageer
    #10

    Een acute overdosis amfetaminen wordt gekenmerkt door een euforisch gevoel met een toegenomen spraakzaamheid, waarna de patiënt kan vervallen in angsten, spanningen en agressie.

    De symptomen van een overdosis amfetaminen zijn zowel psychisch als lichamelijk. Psychisch: agressie, gewelddadig gedrag, angst, paranoïde ideeën, psychotische kenmerken zoals visuele of auditieve hallucinaties, wanen, zoals het gevoel van kruipende beestjes op de huid, hyperseksualiteit, verwardheid en desorientatie, vermoeidheid, verdriet, depressie, sociale afzondering en agressie.

    Het lichaam vertoont een versnelde en onregelmatige hartslag, verwijde pupillen, een verhoogde of verlaagde bloeddruk, zweten, koude en warmte rillingen, misselijkheid en braken en pijn op de borst.

    In ernstige gevallen kan de patiënt in coma raken of hartproblemen krijgen.

    Bij een overdosis amfetamine is acute medische hulp noodzakelijk omdat je eraan kunt overlijden.

    Reageer
    #11

    Gebruik van amfetamines op recept kan het risico verhogen om op latere leeftijd de ziekte van Parkinson te krijgen. Dit blijkt uit een nieuwe studie.

    Onderzoeksleider Stephen K. Van den Eeden van de onderzoeksafdeling van Kaiser Permanente Northern California in Oakland, stelt dat mensen die op enig moment in hun leven benzedrine of dexedrine gebruikten 60% meer kans hebben op de ziekte van Parkinson vergeleken met personen die deze middelen nooit gebruikten.

    Reageer
    #12

    Eerst en vooral mensen stop met druggebruik

    Ik ben zelf een toch wel bewust geregeld speed-gebruiker, maar ik heb wel al genoeg die ervaring meegemaakt die jij nu/toen meemaakte.

    Die gloeiend hete handen en hoofd gaan bij mij altijd gepaard met een gigantische duizeling meestal als ik mij recht zet. Dit komt door dat speed de bloeddruk doet toenemen. Wanneer je neerzit is je bloeddruk meestal zoals het gewoonlijke, maar van zodra je een inspanning doet gaat de speed je bloeddruk even fors doen stijgen en begin je te draaien door een grote schommeling. Knalrood is mede hierdoor doordat de bloedvaatjes in je aangezicht zich gaan volpompen met bloed

    Van alles schrikken ligt vooral aan het niet slapen. Je hersenen hebben geen tijd gekregen om je onderbewustzijn en gedachtegang te "organiseren" in de normaal voorziene REM-slaap. M.a.w. je hebt moeite met informatie/beelden te verwerken en herkennen en. Dit alles samen met een concentratie gehalte van een muis zorgt ervoor dat je cognitieve geheugen tijdelijk gaat staken.

    Spierpijn komt door dat speed de spieren opspant en deze moeten rust kunnen hebben wat niet het geval is bij jou als je een paar dagen doorgaat.

    Opgezwollen keel zijn je klieren die dik staan door oververmoeidheid en lage weerstand door speedgebruik, slaaptekort. Na een goed nachtje rust voel je het verschil direct

    Waarschijnlijk dat alles nog eens met ongelooflijk veel pijn over je hele lichaam(alle gewrichten, spieren, kaken, botten, ...) door te weinig water/vocht om je lichaamsdelen "te smeren" en heel veel puistjes door gestimuleerde hormonen, niet iedereen heeft hier last van maar toch de meeste

    Een persoonlijke tip, er zijn wel al verscheidene mensen gestorven door speedgebruik.

    Ik spreek uit ervaring.

    Reageer
    #13

    Hey annavraagt,

    Ik heb doe het zelf ook wel eens. Als je ''gewoon'' slaapt heb je nergens last van. (Als je 6+ uur slaapt). Maar als je niet (goed) slaapt word je zeker oververmoeid. Heb zelf ook wel eens een weekend niet geslapen. Toen was ik zo'n 50 uur wakker. Zelfs dan slaap je waarschijnlijk nog maar 10 uur en word je wakker. ( ik denk dat dit komt omdat je in die tijd zoveel amfetamine gebruikt heb dat het je lichaam nog niet uit is en na zoveel tijd niet meer kan slapen omdat je daar te opgepept voor hebt ) Als dit het probleem zou zijn zou het na een aantal dagen gewoon opgelost zijn. ( De amfetamine is je lichaam uit )
    Je hebt nog steeds een moe gevoel maar kan niet echt slapen. En als je in de middag wel in slaap val is dat maar voor een uur.
    Dit komt omdat je lichaam eerst nog de amfetamine uit je lichaam moet halen. Als je gewoon zo lang mogelijk blijft slapen is het probleem in een week opgelost. Je slaapt dan gewoon 10 uur per nacht.
    Heb het zelf ook heel soms. Na een dag of 5 lang slapen zal het wel weer over zijn.
    (Ik spreek uit ervaring. Werd toen wel vrijdagmiddag 13:00 wakker en ging zondagavond 20:00 naar bed.)
    Met veel langere tijden heb ik geen ervaring.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    MVG
    ........

    Reageer
    #14

    Dat is de afkick die je hebt van speed. Het gaat wel over. Probeer gewoon te eten, ook al heb je geen honger. Je moet jezelf dwingen te eten.

    Reageer
    #15

    Drugs adviezen worden niet op prijs gesteld op een medisch forum zoals dit forum. Ga voor advies over het gebruik van drugs naar andere websites. Drugs zijn schadelijk voor de gezondheid ebn worden op geen enkele wijze door een arts geadviseerd. Begeleiding bij het stoppen met drugs, of hulp of advies hierbij is vanzelfsprekend wel een thema dat bij deze site past.

    Reageer
Reageer op: heb ik overdosis speed?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief