zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.

Wat kan ik doen tegen die vermoeidheid.

Reageren

We zijn weer ruim anderhalve maand verder dus tijd om te laten weten hoe het er nu voor staat. Deze week voor het eerst sinds ik ruim 3 maanden geleden echt gestopt ben bijna 7 uur aan één stuk geslapen! Het gaat dus nog altijd langzaam een beetje beter met slapen. Helaas de dag erna wel weer na een uurtje of 5 alweer wakker en niet meer de slaap kunnen vatten maar het is lang niet meer zo beroerd als in het begin.Al voel ik me door het betere slapen inmiddels ook wat fitter en het sporten en bewegen gaat met beter af, heb daar regelmaat in gevonden door op vaste momenten te gaan en merk dat ik dat inmiddels ook zonder moeite doe en mijn conditie beter wordt. Mentaal is het helaas allemaal nog altijd niet geweldig. De gesprekken die ik met een soort praktijkondersteuner voer lijken me tot nu toe niet veel te helpen en de beste man is van mening dat ik niet voldoe of onvoldoende kenmerken heb om in aanmerking te komen voor een doorverwijzing naar andere hulp. Kennelijk moet ik er voor zorgen dan mijn omgeving, gezin thuis en collega's op het werk er mee leren omgaan dat ik soms uit het niets begin te janken. Dat er niets mis is met emoties tonen... nou volgens mij is dat iets anders en is het niet helemaal lekker wanneer dat regelmatig gebeurd dus daar baal ik wel van. Het was best een grote drempel om hulp te zoeken en dan hoop je dat je professioneel geholpen kunt gaan worden maar dat valt vervolgens tegen. Een keer in de maand drie kwartier een beetje vertellen hoe het gaat, had daar een hele andere voorstelling bij maar goed... Voorlopig ben ik ook nog altijd niet ingegaan op het advies van antidepressiva maar mocht dit zo aanhouden dan vrees ik dat het dat uiteindelijk toch gaat worden. Ik heb nog altijd de hoop dat wanneer het slapen echt goed gaat ik er mentaal beter voor kom te staan.

Reageren

Hallo mede ex smokers
    Ik rookte vanaf mijn 23e tot nu mn 40e en ben nu 10 dagen gestopt met wierie eerste paar dagen had ik enorme sweet handen onrustig koud en warm en qua dromen pfffff echt een nachtmerrie letterlijk en niet de nachtmerries met geweld of dergelijke nee een droom dat zo echt voelt dat ik in een soort grote lokaal zat achterin aan tafel en plots zie ik 2 onbekende mannen het lokaal in lopen en beginnen op mensen in te steken tot dat de persoon op mij af liep en ik hem met een messie van buik tot blaas stak voordat hij mij stak een en al bloed natuurlijk maar de persoon storte neer na 2 stappen met messie nog in hem en werdt ik wakker. Dit is 1x gebeurd daarna werdt het minder. Door me zelf te helpen met stoppen en volhouden heb ik bij de lidl xxl bak sour candies gekocht slagroom taart schepijs koek chips nootjes chocolade fruitdrank zoals ( a c e ) en drinkyoghurt bakjes fruit yoghurt. Alles wat ik leller vind en graag eet of drink wanneer ik maar een beetje het verlangen voel. Dit is puur om mij de keuze te geven en te kiezen wat voor lekkers ik wil op dat moment. Bak met snoep staat gewoon op tafel om te pakken waardoor ik de drang voor wierie even kan vergeten door zoetigheid. Wat mij weer even een fijn gevoel geeft. Ik heb zelfs vandaag ( niet lachen ) 2 hele gebraden kippen gekocht voor mij alleen hahah ( niet dat ik alles op kan ) toch om even het roken te vergeten en daarmee het stoppen te rekken juist mede door dit ben ik dus vandaag 10 dagen gestopt. Als je niet naar buiten wilt of uit huis wilt ga gewoon al is het maar om wat lekkers voor je zelf te halen zodat je het roken kan vergeten tijdens netflixen of een ( beetje gamen ) ik ben zelf ook een gamer en speel graag ( escape from tarkov )
    En met netflix kijk ik dan graag even grappige of leuke series zoals ( blacklist ) ( the flash ) of voorheen ( the arrow ) en ja soms KAN je even emotioneel worden ineens neem een doekje naast je voor je tranen ( als de emotie heviger wordt ) maar dan heb je alsnog je lekkernijen om je weer even op te beuren 😉
    Mijn zweethanden zijn zeker minder tot geen zweten
    En dit is wel bij mij met plots in 1x stoppen

Ik zou zeggen probeer het gewoon bij mij werkt het tenminste weet niet of het bij iedereen zo is maar het is het proberen waard

Ik hoop dat ik mensen LEKKERE info of advies heb kunnen geven zodat dit jullie mag helpen met stoppen van wierie of een hashie

Ik wens ook iedereen heel veel geluk en succes met het stoppen van smoken

Met elkekeer stoppen moet je wel je mondje met wat lekkers volstoppen😉🤣

Y,all got the power keep it up hewl veel succes allemaal ! 💪😇

Reageren

Ben nu 6 weken verder en begin met week 7,
    Ik heb 25 jaar elke dag minimaal 2 joint gehad en ben 13 oct 2025 gestopt.
    De eerste twee weken veel last van slaap problemen en vermoeidheid.
    Tweede week en derde week veel paniek aanvallen en veel dromen, bij de paniek aanvallen zelfs 2 nokkie gegaan.
    Ik ben momenteel weer helemaal oke op de vermoeidheid na maar ook die neemt langzaam af.

Belangreikste is weet dat alles tijdelijk is en ik spreek nu uit ervaring.
    Ik merkt dat ik veel langer kan joggen dan voor heen, ook in de sportschool gaat het heerlijk.

Dus allen volhouden en je zult zien dat er er sterker uitkomt dan voorheen, heb momenteel aan 6 uur slaap voldoende, dat was eerst minimaal 8 tot 10.

Ik snap niet dat ik hier 25 jaar lang mijn energie en geld en gezonheid in heb gestoken.

Elke keer als ik denk aan aan joint denk ik aan die tijd dat ik nog blowde en wil het dan gelijk niet meer.

Dus kappen volhouden tot je verschijnselen weg zijn en je zult zien hoe sterk je lichaamelijk en mentaal je echt bent

Reageren

Toen ik stopte, werd ik de eerste maand steeds bezweet wakker.

Reageren

Het is nu 04:54 , ik ben een week gestopt met blowen . Dit was eigenlijk de tweede nacht dat ik een beetje kon slapen . Dacht ik. En dus klaarwakker door levensechte nachtmerrie. Echt bizar realistisch voor alles in mijn lijf . Gelijk zoals anderen het beschrijven ( gelukkig)

Ik ben gestopt na 33 jaar dagelijks blowen , omdat ik ineens last ervan had dat ik niet helder en adrem genoeg meer was .ik heb 38 jaar geblowd nu . Hash wiet en olie . Er vanaf blijven vindt ik niet zo zwaar . Het ligt hier ook nog overal in huis. Ik moet wel zeggen dat ik wietplanten zie in de kerstbomen in de winkels lol.

De afkick verschijnselen vallen me wel heel zwaar tegen . Ik ben ooit eerder een weekje gestopt. En toen werd ik een beetje agressief . Maar nu pffff. Ik was blij hier wat verhalen te lezen die een beetje lijken op de mijne . Op andere sites las ik alleen maar dat mensen naar de shop wilden rijden enz . Maar zoals gezegd ligt er hier genoeg in huis . En ken dat gevoel dus al helemaal niet .
    Ik ben wel emotioneel en de tranen zitten hoog . Waarom geen idee . Ik heb al dagen moeite of last met eten . Ik kreeg een opmerking dat mijn handen trilden. Ik heb geprobeerd met alcohol om wat te kunnen slapen . Maar dat helpt echt geen ene donder . Dus die vervangende middelen zijn voor mij een fabeltje. Mijn vrouw zegt dat ik blij en trots moet zijn , echter in dat gevoel herken ik mezelf ook niet . Ik ben zeker niet depressief vooralsnog gelukkig . Ik las hier dat dit maanden aan kan houden , daar zie ik wel tegenop .
    Vooral ook omdat ik vanaf dag één niet de intentie heb gehad om blijvend te stoppen . Ik wilde alleen maar even back on Earth zijn, zeg maar . In eerste instantie had ik ook gedacht een lekker ice-O-later te gaan roken met de kerst . Maar nu wil ik minimaal wachten tot de afkick voorbij is . Op andere sites lees je allemaal dat het met dagen of een weekje voorbij is . Maar daar geloof ik niet meer in . En die vlieger gaat voor mij ook niet op vrees ik . Nu na een week gestopt te zijn dacht ik dat ik in elk geval al beter kon slapen maar dat dus ook niet . De afkick is echt alleen maar zwaarder geworden. Ik weet het niet hè, maar probeer het te verklaren voor mezelf dat ik wat meer thc enz in mijn lijf heb zitten dan die anderen . Ik had mijn hoop dan maar ik zes weken gezet. Maar las hier anderen dat hun maanden nodig hadden . Ik vrees dat het voor mij ook zo gaat zijn . Er is zeker wel een pluspunt . Ik ben echt al een stuk meer helder in mijn hoofd en dat was ook het beoogde doel. Het was echt wollig in mijn hersenen . Ik ben toch nog niet helemaal de oude , denk ik . Dat is ook moeilijk moet ik me nu spiegelen aan toen ik jong was . Dat was de laatste periode nuchter . Maar ik ben nu 56 dus dat vergelijk is niet eerlijk . Laat ik het zo zeggen, ik hoop wel dat mijn hersenen nog wat beter gaan functioneren. Snapte . Ik was eigenlijk hoog begaafd . Ken je die nationale iq test op tv nog , ik maakte die elk jaar met een jointje en een glas whiskey en dan was mijn score alsnog hoger dan de hoogste score in de studio. Dus hash en wiet hebben me voorheen altijd wel wat rust gegeven . Alleen de laatste jaren kwam ik ineens soms niet meer uit mijn woorden ofzo . En met waarschijnlijk stres van mijn overleden moeder in augustus. Was het de laatste maanden echt wollig in mijn hoofd . Dit verhaal is vast ook warrig voor jullie . Maar ik zocht gewoon even een medium om het verhaal kwijt te kunnen en contact met lotgenoten te kunnen maken.

Ik vroeg mezelf dus af , is de afkick zo zwaar omdat ik zo oud ben of is dat omdat ik zolang zoveel heb gerookt . Waarschijnlijk een beetje van beide . Ik probeer in elk geval wat meer verhalen hier te gaan lezen van anderen . Ik lees alles maar halve vak omdat ik ook nog dyslectisch ben . Rare man ik weet het 😃. Wollig warrig dyslectisch en een iq van heel ruim bovengemiddeld.

Alvast bedankt als je mijn verhaal even wil aanhoren/ lezen en als je tips ervaringen of ideeën hebt hoor ik het graag . Het is nu zes uur , drie bakken thee en een half pakje sigaretten later . Ik ga weer een poging maken om te slapen.
    🫶🏼

Reageren

Een kleine update , omdat dit toch voelt als een monoloog in de topic van een ander. Dat maakt ook niet uit . Ik kan het zelf wel nog vaak gaan teruglezen in elk geval . Dat helpt me ook .

Allereerst respect en dank voor dokter. Nl
    Ik heb vannacht gepoogd om me aan te melden bij o.a. drugs forum en wat fora van meer verslavingszorg gerelateerde sites . Ik kreeg mezelf gewoon niet aangemeld , enkel wat commerciële telefoon nummers , voor een direct respons . Dan werkt Dokter.nl toch een heel eind soepeler. 👍🏼

Anyway, ik ben dus uiteindelijk wel in slaap gevallen om rond kwart over elf weer doodmoe wakker te schrikken uit weer zo een schrikbarend echte droom.
    Ik heb wat meer gelezen hier en herken bv ook die libido verstoring , maar dat terzijde. Ik ga zeker gebruikmaken van de tip , welke hier diverse keren voorbij komt om multivitamine te gaan slikken. Ik ben gelukkig aardig financieel onafhankelijk , dus als deze ellende maanden aan gaat houden . Kan ik dat wat dat betreft goed opbrengen.
    Er zijn hier ook verhalen waar ik me totaal niet in herken . Ik wil ook meteen het advies geven aan mensen die hier willen stoppen vanwege de verkeerde redenen of voor hun partner . Natuurlijk lukt het dan niet . Je moet wel echt zelf een reden hebben om te stoppen , wat dat dan ook mag zijn voor jou . Als het maar voor jezelf is . Ik lees ook mensen hier met een probleem van enkele grammetjes in een week of drie jointjes per dag . Dat vindt ik een beetje moeilijk, om me in hun in te leven . In mijn slechtste periode rookte ik vijf gram per dag . Of die dan niet werkten door hun jointje en dergelijke . Buiten die periode van vijf gram , wat een zwart gat is , ben ik de rest van die tijd toch altijd wel redelijk succesvol/ functioneel geweest in het leven. Maar iedereen is anders .

Ikzelf ben van het ene moment op het andere gestopt , feitelijk na een zakelijk telefoontje, waarbij ik kortsluiting kreeg in mijn hoofd. Ik had eerder nooit zo’n behoefte om te stoppen . Dat telefoontje was de druppel. Wel ben ik al jaren een best verantwoorde gebruiker . En toen ik vorige week stopte was de intentie ook al helemaal niet om helemaal te stoppen . Zoals gezegd had ik mijn plannen voor de kerst al klaar om een mooie hash te roken. Ik had echt gedacht met een paar dagen met beide benen weer op de grond te staan . En dat valt dus heel vies tegen. Ik ben eerder moe zwak en misselijk dan dat ik weer het mannetje ben.

Ik lees hier ook mensen die slecht praten over hash en wiet , en de schuld van de legalisering. Dat is wel echt onzin . Het heeft mij ook veel goeds gebracht . Het enige slechte eraan is hoe jij er zelf mee omgaat. Ik wil hier ook benoemen dat het ook een krachtig medicijn kan zijn . Ik heb persoonlijk zelf diverse mensen kunnen helpen met kanker. Tot zelfs mijn eigen moeder die na de operatie , toch ondertussen vrij bleek te zijn van kanker . Dus alles wat ze eruit gehaald hadden bleek vrij van kanker cellen. ( medisch wonder zeiden ze in het ziekenhuis) Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ze ook chemo en bestralingen had gehad , voor de operatie . Dus niet alles valt 1 op 1 te herleiden naar de wiet olie. Maar dus ook andere mensenkunnen helpen , die uitbehandeld waren die nog enkele jaren hebben geleefd ipv de verwachte 3 maanden.

Dus ja ik ga hier echt niet slecht praten over alle cannabinoiden uit wiet. Of startende gebruikers het streng afraden .
    Je krijgt echter niets zomaar kado in het leven . Er zit dus zeker wel een keerzijde aan het gebruik van wiet. Ik had vroeger ook vrienden uit de shop die dan tien jaar later nog steeds daar zaten met dezelfde verhalen , hoe slecht de maatschappij dan wel niet zou zijn . En dus zelf nog geen stap verder hadden gemaakt in het leven. Ikzelf kon dat met meer geluk dan wijsheid waarschijnlijk. Dus wel de school afmaken en het huisje boompje beestje meedraaien met de rest van Nederland.

En de afkick ervan , waarover ik altijd wat lacherig heb gedaan. Vindt ik dus heel veel zwaarder dan ooit gedacht. En in tegenstelling tot wat ik ooit gedacht heb . Dus blijkbaar ook een heel lange nare periode, waar je dan ook doorheen zou moeten.
    Ikzelf heb nu die stap gemaakt en ga het echt wel doorzetten , hoe moeilijk het ook gaat worden . Ik ben allen bang om depressief te worden en weet niet of ik dan de bereidheid ga hebben om het dan alsnog vol te houden. Geen idee, ik heb genoeg in huis om enkele maanden te roken. Misschien moet ik dit toch maar weg gaan gooien . Aangezien ik nu geen onweerstaanbare verleiding herken ( zoals anderen het hier en op internet benoemen). Kan dit misschien ook nog komen. Ik bemerk al wel dat ik een beetje aan het inventariseren ben van wat ik in huis heb . Zo van dat ligt daar en dat staat daar enz . Ik heb nu niet helder of dat dit komt vanwege dit verhaal . Of dat het onbewust ook te maken heeft met de afkick . Ik heb bv ook altijd sloffen shag en sigaretten in huis . En in tegenstelling tot anderen ging ik daar ook nooit meer van roken . Nu rook ik mezelf wel echt de tering, dat is wel een beetje compensatie gedrag vrees ik . Maar dat terzijde . Ik weet niet of het makkelijker gaat zijn , als je niks in huis hebt. Dat moet ik gaan ervaren.
    Mijn verstand zegt dat ik het beter weg kan pleuren of af kan geven. Anderzijds speelt de gedachte dat als ik ook een psychische terugval ga krijgen , ik mezelf helemaal zielig ga vinden als ik het dan ook nog in de shop moet gaan halen .

Moeilijk moeilijk , was ik er maar nooit aan begonnen 🤪
    Nee dat meen ik niet !
    Wat ik wel echt voel is veel respect en begrip voor anderen die aan het stoppen en gestopt zijn. Petje af , hou vol. Ik weet nu al voor mezelf dat ik dit nooit meer mee wil gaan maken . Dus ik blijf nog in de waan dat ik het blowen best wel weer eens ga doen . Maar never nooit meer als dagelijks ritueel. Ik ga geen tweede keer zo een zware afkick fase meer aan . En wat een kut timing eigenlijk ook met deze dagen . Het enige voordeel is dat niemand me echt raar aankijkt als ik met tranen in mijn ogen op het terras zit of door de stad loopt . In hun beleving past dat wel in deze tijd van het jaar . Wat een gevoelige jongen 😃.
    Ze moesten eens weten dat ik gewoon een afkickende junk ben .

Allemaal een hele goeie kerst gewenst en alle geluk en voorspoed voor het nieuwe jaar
    🫶🏼

Reageren

Ben niet echt een persoon die meteen op een forum iets zou plaatsen maar heb hier veel gelezen dat herkenbaar is en mij toch wel een gevoel geeft dat het niet aan mij als persoon ligt maar dat het echt aan de weed ligt.

Ben 32 en heb toch zeker een goede 14 jaar dagelijks weed gerookt. De laatste jaren zat ik toch al een 1,5 gram door de week en in het weekend zeker meer. Ik rookte nooit tijdens mijn werk maar wel altijd na het werk tot het slapen gaan.

Ik ben nu al 5 dagen gestopt en voel buiten het zweten en de verveling nog niet veel anders. Moet eerlijk toegeven zit mentaal nog even in een roes van "niet smoren" maar meer niet. Ik kan me nog niet meteen overbrengen om te gaan sporten of iets te gaan doen om mij bezig te houden. Momenteel is het enkel werk en wat Playstation of Netflix zien tot ik echt moe ben om dan in mijn bed nog een uur naar het plafond te kijken.

Slapen, zweten, verveling zijn mijn grootste symptomen op dit moment. De komende dagen zal ik wat meer werk maken van sporten en mijn voeding. Probeer het een beetje stap voor stap te nemen met de constante gedachte van "niet smoren".

Ik wil graag dit forum gebruiken om mijn ervaring ergens te kunnen delen. Het is niet makkelijk en niet leuk maar wil echt graag een leven zonder weed en dat is mijn grootste motivatie op dit moment.

Ik weet dat ik nog ver moet maar zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring de komende weken/maanden.

Reageren

Nu 97 dagen gestopt na 27 jaar elke dag blowen.
    Ik heb nog steeds last van maag darm klachten en nog steeds last van moe zijn.

De rest van de klachten zijn allemaal weg gelukkig.

Volhouden allemaal vergeet niet dat alle symptomen tindelijk zijn.

Gr

Reageren

De echte eerste keer na lange tijd is echt super moeilijk. Vooral de eerste 3 dagen. Ben al gelukkig door de jaren heen vaker gestopt.
    Laatste jaren vaak om de 2 maanden steeds een stop.
    Dan weer alleen weekend.. en na een tijd weer ook doordeweeks na werk. Wiet van tegenwoordig is ook verslavend.. en gebruikte ook steeds meer met een stijgende lijn. Op een geven moment voel je het niet eens meer zoals het hoort. 1 januari weer gestopt. Ben er echt klaar mee.
    Ondanks dat ik vaker stopte ging het wel makkelijker maar is het toch steeds vervelend .. de beginfase vooral .. eerste 3 dagen tot een week dan.
    Maar echt ook vermoeid dan.
    Beetje zat en klaar mee. Veel nadelen.
    Tijd vliegt weg.. zombie hangende stoned. Geïsoleerd thuis. Is echt niet oke. Niet sociaal. Zijn nog meer nadelen maar dit vind ik wel de ergste.
    Nuchter zijn heeft toch zijn vele voordelen
    Ik wens iedereen succes. Ik ga zelf niet meer terug. Telkens begint het weer bij die ene joint en binnen no time zit je weer dagelijks te roken.
    Leven en laten leven. Als ik iemand zie roken dan vind ik dat niet erg. Ieder zijn eigen keus en leven. Maar niet meer voor mij. Echt klaar mee.

Reageren

Jaa same here, eigenlijk nergens last van! Beste keuze ever!🍀

Reageren

ik heb 35 jaar gerookt en nu 2 maanden gestopt. Heb me laten lazeren bij prostop en dat maakt het een stuk makkelijker, en met valeriaan slaappillen gaat het redelijk goed. Erg levendige dromen, maar geen zweet aanvallen, wel moe slaap overdag ook een paar uur maar dat hoort er bij.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe