Home / Alcohol, drugs & roken / zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.
Beste ex blowers,
Na ruim 32 jaar intensief geblowd te hebben heb ik besloten om te stoppen.
Ben het spuugzat nergens goed voor en brengt je nergens je blowt iets weg...komt veel shit als je stopt ermee.
Stoned= versteend.
Ik kom binnenkort terug om verder mijn verhaal te doen.
Jaren later lees ik dit allemaal terug, ben ook nu 1 dag gestopt na 14 jaar. Ik begrijp al deze reacties en heb t momenteel ook moeilijk, dan heb ik t weer koud dan weer warm, volop zweten. Ben dat blowen helemaal zat, elke dag draaien en maar weer roken, ik rookte ook de duurste van de duurste of cali of cali hasj tripple filtered alles erop en deraan, blowde de hele dag door, ik rookte het net als sigaretten, sterker nog ik rookte geen eens meer sigaretten alleen jointjes. Ik ben de hele dag moe geen zin in niks, dat kwam door t blowen. Enige wat goed gaat in me leven is krachttraining sterke discipline heb ik wel. Ik merk ook dat me omgeving er ook moeite mee heeft, ben nu met 3 mensen tegelijk gestopt en we bespreken hoe t elke dag gaat en motiveren elkaar, ik typ dit om 5:40 in de ochtend en ik heb nog geen oog dicht gedaan.. soms denk ik hoe kon ik t zover laten komen dat ik elke dag 100 euro aan hasj wegrookte. Ik heb echt veel gerookt dat is niet normaal, ik heb ook geen rem. Maar ik ben nu vastberaden en ga stoppen, al moet ik maanden erdoor lijden. Ik wil niet meer blowen want het maakt je suf en je wilt niks doen, misschien lijkt t alsof je ontspant maar geloof me je stelt je gevoel gewoon uit. Blowen is duivels het is niks goeds, iedereen die dit leest ik hoop dat je er wat mee kan. Ik gun dit niemand een blow verslaving, want echt t lijkt wel alsof de hele stad aan t blowen is..
Vertel hoe gaat t nu? Ik ben t ook helemaal zat is me eerste dag nu heb t nu al lastig, voel me echt gewoon raar ofzo
Jaman ik voel je bro, heb 14 jaar lang precies net als jou volop gerookt, niet 2 g maar 5g per dag en dan ook nog de duurste van de duurste, of cali of tripple filtered hasj, ben nu 1 dag gestopt voel me zo raar, net als jou was ik dus een keer zomaar gestopt 6 maanden lang volgehouden totdat een maatje van me mij zn joint aanbood, ik dacht 1 hijsje kan geen kwaad… die 1 hijs zorgde ervoor dat ik weer helemaal afgleed in me oude gewoonte, volgende dag rookte ik een halve joint, dag later naar de shop etc etc.. maar in die 6 maanden dat ik gestopt was voelde ik me weer een mens voelde me beter dan ooit en dat wil ik weer, ik hoop dat ik nooit meer ga blowen wat een moeilijke verslaving is dit zeg pffff
Ben nog steeds gestopt, heb nergens last van en ga nooit meer blowen. Beste keuze van me leven, raad iedereen aan om gewoon te stoppen, t valt allemaal wel mee.
Hallo iedereen,
In het verleden heb ik zo vaak ervaringen opgezocht op diverse fora van mensen die na lang blowen wilden stoppen of verminderen met blowen.
Ik ben 38 jaar en heb 22 jaar dagelijks geblowd (met uitzondering tijdens mijn zwangerschappen, dan blowde ik helemaal niet). De laatste twee jaren ben ik in zo'n negatieve spiraal geraakt dat ik een traject was aangegaan om euthanasie te laten uitvoeren wegens psychisch ondraaglijk lijden. Ik draag heel wat onverwerkte trauma's met me mee en blowen was destijds een vorm van zelfmedicatie geworden. Ik dacht dat ik niet capabel was om als nuchtere vrouw door het leven te gaan omwille van die trauma's en constante innerlijke onrust.
Sinds 4 maand ben ik helemaal clean en heb ik geen enkele joint meer gerookt (Vreudedansje!!!). Ik had nooit gedacht dat ik hierin zou slagen na talloze pogingen om te stoppen waarin ik telkens bleef hervallen. Op het einde van mijn leven als blower (4 maand geleden dus) zat ik aan 8 joints per dag (echt marginaal!) en zag ik in dat het zo niet langer verder kon. Mijn leven bestond uit opstaan, koffie drinken, blowen, werken, thuiskomen en weer blowen.
Ik heb mezelf deze keer dan ook laten opnemen in het ziekenhuis op een PAAZ-AFDELING om mijn slaagkansen te verhogen. Ik werd hier ook medicamenteus ondersteunt om cravings op te vangen, wat echt wel noodzakelijk was.
De echte uitdaging begon echter pas na 3 weken, na ontslag uit het ziekenhuis want thuis zijn ging steeds gepaard met blowen.
Ik zocht naar allerlei manieren om afleiding te zoeken en die vond ik in sporten, vriendschappen terug opnemen, ander werk zoeken en mezelf inschrijven voor een opleiding. Daarnaast doe ik nu ook al een tijdje traumatherapie en merk ik nu al een grote vooruitgang in mijn herstel.
Ik heb me eerlijk, nog nooit zo goed en helder gevoeld in m'n hoofd en lichaam. Ik geniet van het leven zoals nooit tevoren en zou werkelijk nooit meer terug willen naar de persoon die ik altijd was geweest. Ik ben buiten mijn zwangerschappen nooit nuchter geweest als volwassene. Ik heb 22 jaar in een roes geleefd wat best wel zielig is. Ik ben zo trots op de weg die ik heb afgelegd en zou het iedereen adviseren.
Hoewel je het in begin niet zo ziet of ervaart; het leven is zoveel kwalitatiever en waardevoller als nuchtere mens.
Ik ben een betere, geduldigere mama, een fitter en energieker mens, een fijnere partner en een leukere vriendin.
Zet de stap en hou vol! Beloon jezelf met leukere dingen dan een joint met het geld dat je uitspaard. Het is het echt waard!
Tja als ik alles zo lees hier heb ik het gevoel dat het bij reuze mee valt heb 35 jaar gerook elkedag zelf onder werktijd ben nu een week gestopt in een keer niet afgebouwd heb het er niet moelijk mee slaap wel slecht voel me met vlagen niet goed sinds van daag het gevoel dat ik meer moet eten over dag zweten alleen de eerste 4 dagen de reden van stopen is niet Dat ik wil stopen maar het kost te veel ander was ik nooit gestopt maar aangezien ik allen maar stond wert van duuren haze en het op jaar basis plusminus 30 t0t 40 duizend euro kost ben ik gestopt en tot nu toe bevalt het goed het is wel wennen ik weet bijna niet wat een leven zonder wied zou zijn voor als het eerst weekend zach ik zwaar tegen op maar ook dat viel gelukkig heel erg mee ik heb geen zin gehad alleen slapen is lastig hoop dat dat ook snel beter worde ps mij zweet is groen als ik het afveeg met keuken papier hebben jullie dat ook? Hoor graag van jullie aan gezien ik mij best verveel soms
Ben zelf een week gestopt met canabis roken,
Heb hulp gezocht via de medische wereld.
Had ook al meerdere keren gestopt.
Lukt meestal niet in één keer.
Ben steeds hervallen, tot vorige week.
Nu ik moet zeggen, als al enkele keren gestopt bent met jointjes, je wel ervaring hebt in het afkicken en alle tips die er bestaan gebruikt.
Ik rookte 9 a 10 stuks per dag.
Had op voorhand een plan om te stoppen.
Er is echt veel meer dan je denkt die je kan helpen.
Ik weet, het is nog maar een week, maar toch redelijk positief gelukt voor het moment.
Heb één klein tipje van afkicken krijg je ook een kick, niet leuk maar toch. Kijk zoveel mogelijk tips na, en het humeur dat komt wel weer goed. Zin in een trekkie, ik stel de zin uit kan soms in een 30tal minuten een beetje over zijn.
Vallen en terug opstaan.
En vooral niet jezelf wegcijferen omdat je gestopt bent,
Als ik nu nog zin heb in een jointje,pak ik mn fiets en trap ik een flink stuk, dit kan helpen, allez bij mij toch.
Zelfs het opschrijven van deze tekst helpt.
Voel me momenteel prima.
Had het niet verwacht.
Reeds ongeveer 40 jaar geblouwd.
Ga ook niet in een hoekje zitten, dat helpt niet.
Kom buiten geniet van de natuur.
Hopelijk hou ik het ook vol.
En voor jullie ook veel succes bij het stoppen en
Probeer het niet voor je eigen te houden dat je gestopt bent met jointjes.
38 jaar lang elke dag werd gerookt. Ik ga nu stoppen. Ben er klaar mee.
nu 5 dagen gestopt met blowen, 2 joints per dag 15 jaar lang. ik ervaar momenteel rusteloosheid, paniek, slaapproblemen, angst, darmen zijn van slag en als kers op de taart is mijn huwelijk geeindigd afgelopen week na 8 jaar. maar zoals de meeste al aangeven er is altijd licht aan het einde van de tunnel, weet wel dat ik de troep nevver nooit meer aanraak!
Inmiddels een week niets gerookt. (na 38 jaar dagelijks) Geen enkel probleem. Eerste 2, 3 dagen beetje heftige dromen. Nu niet meer.
Weer een week voorbij. Gaat goed, blij dat ik eraf ben. De sleur, elke week een eind rijden om mijn voorraad aan te vullen, zodat ik weer een tijdje vooruit kon. De laatste jaren rookte ik al een stuk minder, dan in de jaren 90. Toen was ik nog alleen. Vanaf 't moment dat ik kinderen kreeg, was ik al geminderd. Maar helemaal stoppen, dat lukte niet (dacht ik). Nu dus wel. Maar, 't kan zomaar zijn, dat ik over een tijdje weer es wat weed ga roken. Maar dan niet meer dagelijks. Een jointje per weekend of zo. Dat moet toch wel kunnen? Of verval je dan weer in 't oude, en zit je binnen de kortste keren weer in die "vicieuze cirkel"? Iemand daar ervaring mee?
Beste allen,
Het eerste wat ik deed in de ochtend was een dikke amnesia joint draaien. Ik blowde 3 gram per dag. 24 jaar lang. Welnu ben ik 3 weken gestopt. Heftige nare dromen en onwijs veel zweten.
Een bevriende psychiater heeft quetiapine 25 mg voorgeschreven. Daarmee kan ik in- en doorslapen. Ik ervaar daar geen bijwerkingen van. Volgens de psychiater is dat ook niet verslavend. Ik zal deze de komende 2 maanden ook blijven gebruiken. Daarnaast is het raadzaam om bezig te zijn met dingen die jullie leuk vinden. We moeten gewoon accepteren dat het leven niet altijd heel leuk is.
Wel bespaar ik iedere dag € 30,-. Daarmee kan ik mijzelf verwennen. Ik ga dus een mooie auto leasen.
Daarnaast zijn mijn dierbaren onwijs blij voor mij en met mij. Ik heb weer energie om wat voor de medemens te betekenen.
Opgeven en terugvallen is een teken van zwakte. Hoe hard en pijnlijk het leven ook is, je moet er zelf wat van maken. Probeer eenzaamheid te vermijden. Vergeet niet; Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Veel sterkte en geduld toegewenst aan allen.
Wees gegroet allemaal.
Pfff ben 45j..30 jaar lang gerookt overmorgen 2 weken clean. Vooral de avonden en nachten zijn gruwelijk.. Weinig of niet slapen, vooral inslapen is heeel moeilijk, mijn gedachten zijn overal, vooral doemdenken.. Over alles twijfelen, depressief wordt ik ervan pff.. Zelfmoord gedachten etc.. Mijn geluk is dat ik ook al 30 jaar aan kracht training doe. Elke avond kroop om 20u00 stoned in mijn bed en werd om 4u wakker, 5u30 stond ik in de gym en ging dan werken, niemand die wist hoe ongelukkig ik eigenlijk was omdat ik blowde.. Iedereen feliciteerde mij voor mijn discipline en voor mijn lichaam. Werk al 24jaar voor dezelfde werkgever en ben ook al 22jaar met dezelfde vrouw.. Maar nu twijfel ik echt aan alles.angst om alles te verliezen. Zal erdoor moeten, zal het moeten overwinning! Probeer nu veel valeriaan te dringen alsook ashwagandha in te nemen, help wel een beetje maar mijn ongelukkig en depressieve suicidel gevoel overheerst alles. Veel sterkte aan iedereen in dezelfde situatie x
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!