na het bier drinken hevige diaree hoe komt dit

hallo
    elke keer als ik bier drink heb ik diaree en moet ik echt na de wc zelfs als het bier nog niet leeg is
    laatst heb ik op cafe bier gedronken en toen heb ik bijna een half uur op wc gezete met diaree en krampe
    hoe komt dit

ik eet gezond

Reageren

Hallo Ruud, een overgevoelige/allergische reactie op de ingrediënten van bier: graan, hop of gist? Heb je het ook met ander eten of drinken?

Groetjes

Reageren

Wat is voedselovergevoeligheid?

We spreken van voedselovergevoeligheid als u bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt die de meeste andere mensen wel verdragen. Als u deze voedingsmiddelen eet, krijgt u last van uw darmen, huid of luchtwegen. Door deze voedingsmiddelen weg te laten verdwijnen de klachten. Als u ze opnieuw inneemt komen de klachten terug.
    Wat zijn de verschijnselen?

Elke keer dat u het voedingsmiddel eet waar u gevoelig voor bent, krijgt u dezelfde klachten, bijvoorbeeld:

Mond/keel/neus: jeuk, branderig gevoel, roodheid, zwelling, loopneus

Maag/darmen: braken, buikpijn, buikkrampen, diarree
    Huid: vlekjes, jeuk, roodheid, zwelling, eczeem
    Luchtwegen: hoesten, slijm, benauwdheid en piepend ademen
    Hart/vaten: hartkloppingen, duizeligheid en flauwvallen

Als u een van deze klachten heeft, betekent dat niet meteen dat u overgevoelig bent voor bepaalde voeding. Vaak hebben deze klachten een andere oorzaak.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD9a.htm

Reageren

enkel als ik bier drink
    dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree

Reageren

enkel als ik bier drink
    dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree

Reageren

Ik heb het ook met koffie.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: na het bier drinken hevige diaree hoe komt dit

Upload bijlagen