Home / Alcohol, drugs & roken / na het bier drinken hevige diaree hoe komt dit
hallo
elke keer als ik bier drink heb ik diaree en moet ik echt na de wc zelfs als het bier nog niet leeg is
laatst heb ik op cafe bier gedronken en toen heb ik bijna een half uur op wc gezete met diaree en krampe
hoe komt dit
ik eet gezond
Hallo Ruud, een overgevoelige/allergische reactie op de ingrediënten van bier: graan, hop of gist? Heb je het ook met ander eten of drinken?
Groetjes
Wat is voedselovergevoeligheid?
We spreken van voedselovergevoeligheid als u bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt die de meeste andere mensen wel verdragen. Als u deze voedingsmiddelen eet, krijgt u last van uw darmen, huid of luchtwegen. Door deze voedingsmiddelen weg te laten verdwijnen de klachten. Als u ze opnieuw inneemt komen de klachten terug.
Wat zijn de verschijnselen?
Elke keer dat u het voedingsmiddel eet waar u gevoelig voor bent, krijgt u dezelfde klachten, bijvoorbeeld:
Mond/keel/neus: jeuk, branderig gevoel, roodheid, zwelling, loopneus
Maag/darmen: braken, buikpijn, buikkrampen, diarree
Huid: vlekjes, jeuk, roodheid, zwelling, eczeem
Luchtwegen: hoesten, slijm, benauwdheid en piepend ademen
Hart/vaten: hartkloppingen, duizeligheid en flauwvallen
Als u een van deze klachten heeft, betekent dat niet meteen dat u overgevoelig bent voor bepaalde voeding. Vaak hebben deze klachten een andere oorzaak.
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD9a.htm
enkel als ik bier drink
dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree
enkel als ik bier drink
dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!