Zoeken Vraag het forum

slecht slapen na biertje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roland

Ik heb regelmatig…eigenlijk altijd wanneer ik 1 of 2 biertjes drink s’avonds ik heel slecht slaap en ga dromen en praten in mijn slaap.
    Drink ik meerdere biertjes of alcoholische drankjes dan heb ik daar veel minder last van.

Ik ben een gelegenheids drinker en drink niet eens iedere week. alleen wanneer visite of ga stappen. Ben 31 jaar oud. en eet en drink verder gezond.

wie heeft hier last van en of een oplossing voor. want het is goed vervelend en weerhoud me eigenlijk steeds vaker van drinken

2 reacties
    Reageren
    Frank

Er zijn twee oplossingen die ook gezond zijn. De eerste is niet drinken en de tweede is na ieder glas een aantal glazen water drinken. Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer. Slapen is belangrijk, dus die twee biertjes veroorzaken ook extra stress de volgende dag omdat je onvoldoende uitgerust bent, en dus niet alleen wat ontspanning op de avond zelf. Het is simpel eigenlijk. Succes met jouw besluit.

Reageren
    Duncan

Alcohol heeft effect op je REM slaap. Je slaapt er wel lekker van in maar alcohol verstoort het doorslapen.

Wat bij sommige mensen wil helpen is het eten van een banaan voor het slapen. In banaan zit het stofje tryptofaan dat ervoor zorgt dat je beter kunt slapen doordat je geestelijk ontspannen raakt.

Reageren
Reageer op: slecht slapen na biertje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.