- Roland14 januari 2011 om 15:34
Ik heb regelmatig…eigenlijk altijd wanneer ik 1 of 2 biertjes drink s’avonds ik heel slecht slaap en ga dromen en praten in mijn slaap.
Drink ik meerdere biertjes of alcoholische drankjes dan heb ik daar veel minder last van.Ik ben een gelegenheids drinker en drink niet eens iedere week. alleen wanneer visite of ga stappen. Ben 31 jaar oud. en eet en drink verder gezond.
wie heeft hier last van en of een oplossing voor. want het is goed vervelend en weerhoud me eigenlijk steeds vaker van drinken
2 reactiesReagerenFrank15 januari 2011 om 00:14Er zijn twee oplossingen die ook gezond zijn. De eerste is niet drinken en de tweede is na ieder glas een aantal glazen water drinken. Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer. Slapen is belangrijk, dus die twee biertjes veroorzaken ook extra stress de volgende dag omdat je onvoldoende uitgerust bent, en dus niet alleen wat ontspanning op de avond zelf. Het is simpel eigenlijk. Succes met jouw besluit.
ReagerenDuncan15 januari 2011 om 15:59Alcohol heeft effect op je REM slaap. Je slaapt er wel lekker van in maar alcohol verstoort het doorslapen.
Wat bij sommige mensen wil helpen is het eten van een banaan voor het slapen. In banaan zit het stofje tryptofaan dat ervoor zorgt dat je beter kunt slapen doordat je geestelijk ontspannen raakt.
Reageren