dromerig – 5 maanden geleden wietgebruik

Hallo,

Ik ben Mike, 16 jaar oud
    ik weeg: 60 kilo
    mijn lengte: 1.76

ik heb 5 maanden geleden weleens wiet gebruikt.
    dit is totaal misschien bij 3 jointjes gebleven.

maar sinds die 3 jointjes voel ik me heel...

-Dromerig
    -Vergeetachtig
    -Concentratieloos
    -Stemmingswisselingen
    -Dom

En met dromerig bedoel ik:

Dat de werkelijkheid een beetje op een droomwereld lijkt, dat alles vanzelf gaat.
    ----------------------------------------------

Ik weet niet zeker of het daarvan komt.
    want mijn leefgewoonte is niet zo best:

-Onregelmatig eten.
    -ik eet niet zo super veel.
    -geen sport
    -en mijn wangen beginnen beetje in te kuilen.

Overige informatie:

ik eet onregelmatig ivm. school en het vroege opstaan.

ik rookte al die tijd Marlboro. ben sinds 1 januari gestopt.
    misschien dat het aan het roken lag, en dat ik opknap binenn een maand ( hoop ik )

Ik hoop dat ik bericht krijg, want ik loop hier al een maandje of 4-5 mee.

Mvg, Mike

Reageren

Ik ben vergeten te vermelden dat ik:

Voor de 2de keer blowde, ongeveer 8 trekjes van de joint nam.

En dat ik zo ver van de wereld was, dat ik gewoon geen gevoel had, dat ik in de werkelijkheid was, ik kan me niet meer herinneren wat ik toen, toen ik zo stoned was, allemaal gedaan & gezien heb.

mijn vrienden zeiden dat ik ''out'' gegaan was.

dit verhaal is 6 maanden geleden.

Kan mijn probleem daarvan, een permanent gevolg zijn?

Mvg, Mike

Reageren

Hoi Mike

Herken je verhaal. Heb het ook gehad. Al is dat bijna 10 jaar geleden dat ik wiet heb gerookt.De dingen die je hebt die zijn inderdaad het gevolg van een joint te roken. Ze zijn niet permanent. Je lichaam reageert op de wiet die je binnen krijgt. Je lichaam herkend het niet. Als je ermee stop gaan ze vanzelf over.

Veel succes ermee

Reageren

Nee, dat ligt zeker niet voor de hand. Veel logischer is het dat je in de puberteit zit, jouw lichaam en geest op dit moment grote veranderingen doormaken en erg veel energie verbruiken en dat je hier onvoldoende rekening mee houdt. Je zou nu juist in deze fase van jouw leven veel gezonder kunne leven: voldoende slaap en rust, gezonde en evenwichtige voeding, en gezond bewegen om het zich ontwikkelende spier en steunweefsel (botten en dergelijke) tot stevige wasdom te laten komen. Je zou dus juist veel beter voor jezelf kunnen gaan zorgen zodat je dit soort gewone vermoeidheid en stress verschijnselen in de toekomst kunt voorkomen en in plaats daarvan juist fit, gezond en lekker in je vel komen te zitten. Dat kun je allemaal zelf doen als je de verantwoordelijkheid neemt die bij dit proces van volwassen worden hoort.

Reageren

Itamy,

Ik sinds 5 maanden geleden al geen joint aangeraakt. dat is dus mijn probleem, ik voel me heel dromerig & afwezig van de werkelijkheid...

terwijl ik allang er niet meer aan meedoe.

Reageren

[b]Inèz schrijft:[/b]
    [quote]Nee, dat ligt zeker niet voor de hand. Veel logischer is het dat je in de puberteit zit, jouw lichaam en geest op dit moment grote veranderingen doormaken en erg veel energie verbruiken en dat je hier onvoldoende rekening mee houdt. Je zou nu juist in deze fase van jouw leven veel gezonder kunne leven: voldoende slaap en rust, gezonde en evenwichtige voeding, en gezond bewegen om het zich ontwikkelende spier en steunweefsel (botten en dergelijke) tot stevige wasdom te laten komen. Je zou dus juist veel beter voor jezelf kunnen gaan zorgen zodat je dit soort gewone vermoeidheid en stress verschijnselen in de toekomst kunt voorkomen en in plaats daarvan juist fit, gezond en lekker in je vel komen te zitten. Dat kun je allemaal zelf doen als je de verantwoordelijkheid neemt die bij dit proces van volwassen worden hoort.[/quote]

Dus dit probleem komt vaker voor bij jongeren die volwassen worden? Ik beweeg inderdaad niet veel, en echt gezond bezig ben ik niet...
    - gebruik voor alles de scooter.
    - eet 1 keer per week fruit als het niet minder is....
    - geen sport
    - roken
    - sochtends ontbijten gaat meestal niet, door de haast om naar school te komen.
    Ik ga gelijk bezig met gezonder leven, als het probleem weg zou kunnen gaan, want ik zou echt heel erg blij zijn als het weg is.

Mvg, Mike

Reageren

That's the spirit. Succes Mike, en een gezond 2011!

Reageren

Dag Mike, ik heb hetzelfde meegemaakt, en nu wou ik vragen of het al beter is of niet? En hoe u het heeft opgelost?

Reageren

Ik weet niet of het er beter op is geworden, maar ik ben er een soort van aan gewend geraakt...

Reageren

Deze verschijnselen zijn psychologisch oftewel zit tussen je oren. Niets om je zorgen over te maken ik heb precies hetzelfde als ik een tijde stop met wiet en ik eet ook slecht en sport niet. Beter sport je wel een halfuurtje per dag ik weet zeker dat je je dan 10x beter voelt, en goed eten is gewoon een schema maken en die aanhouden... maarja makkelijker gezegd dan gedaan ik moet er zelf ook nog aan beginnen

Reageren

Hoi Mike,

- Ik heb een medische achtergrond. Ik vind dit niet goed klinken Mike. Ik kan hier een heel verhaal gaan opschrijven over alle typisch normale lichamelijke reacties van een 16jarige jongen. Maar, dit voert te lang.
    - Je klinkt niet gezond, ziek zelfs. Allereerst weet je dat je je leefgewoonten moet aanpassen. Regelmatige + goede voeding. Voldoende slaap, vitamines nemen. Vooral eten is heeeeelllll erg belangrijk voor alle mensen die onder stress zitten. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat JOUW LICHAAM stress heeft. Niet dat jij stress heeft.
    - Stel, als jij rookt, heb jij geen stress, maar je lichaam wel!

- Dus eerst zelf acties ondernemen: minder tijd aan sociale contacten besteden . IPV daarvan aandacht besteden aan jezelf + aan school.

- Je huis, je omgeving, je straat, je bed is heel belangrijk. Houd dit na 2 maanden nog aan, ga naar je dokter.
    - Weet wel dat als je op lange termijn niet goed eet OF te veel alcohol gebruikt, dat dit gevolgen heeft voor je hersenen. Hersencellen sterven alleen maar af, na je geboorte. Dus zorg ervoor dat ze minder hard sterven + blijf daardoor helder gezond om belangrijke beslissingen te kunnen nemen in je leven. De hersen-beschadigingen zorgen ervoor dat je minder goed kunt werken + kunt studeren , nadenken, conclusies trekken + een foute inzicht hebt in de werkelijkheid. Je bent nog heel jong, houd je lichaam daardoor gezond door veel + goed te eten, geen energie-drankjes, maar gewoon veel bruin brood + aardappels endergelijke. Lees boeken over gezonde voeding + levenstijl. Je toekomstige vrouw + kinderen zullen je dankbaar zijn.

Reageren

ik ben 16 en ik hheb het zelfde probleem al 3weken voel ik me dromerig maar ik kan alles realiseren ik ben al naar de huisarts geweest en die zij dat ik waarschijnlijk geen psychose heb maar ik voel me niet in een realiteit alles voelt nep wat moet ik doen ?

Reageren

Zijn je klachten ontstaan omdat je gestopt bent met wiet roken of nadat je een keer wiet hebt gerookt?

Reageren

na 1 keer gebruik ik werd gedwongen en toen nam ik achter elkaar paar diepe trekjes en toen paar minuten later ging ik trippen en nu voel ik me erg dromerig en alles voelt een beetje nep. ik kan goed nadenken op school lukt het ook wel redelijk maar ik word zo snel moe dat ik gewoon tijdens een gesprek bijna in slaap val ik word er erg bang van dat ik niet uit deze soortige droom niet uit kom..

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: dromerig – 5 maanden geleden wietgebruik

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe