wat is nou waar over alcohol

hallo ik heb een vraag ik ben 27 ik drink graag een wijntje niet elke dag maar drie keer in de week twee tot drie glazen maar nou hoorde ik dat een glas al schadelijk kan zijn.

Reageren

het drinken van rode wijn is niet schadelijk zolang je niet meer dan 2 glazen p.d. drinkt. 3x p.w. is dus prima.
    geniet van het leven, het duurt maar even.
    groetjes, Brenda

Reageren

ps niet drinken in combinatie met medicijnen.

Reageren

ja ze zeggen dat rode wijn goed is he
    maar op interner staat zoveel over alcohol
    ik weet soms niet wat ik moet geloven.

Reageren

nee ik ben niet zwanger want dan zou ik echt niet drinken maar ik pieker veel over mijn gezondheid wat is wel en niet goed

Reageren

Ben je zwanger? Dan is het advies 0 glazen.

Reageren

Zowel voor jongeren als voor volwassen is er een zelftest waarmee je kan ontdekken hoe het staat met je alcoholgebruik. Drinkt u regelmatig alcohol en wilt u weten of uw drinkgedrag een risico is voor uw gezondheid? Staan de uitkomsten allemaal in de groene zone? Of kijk je soms toch te vaak een beetje te diep in het glaasje? Neem dan tien minuten tijd voor de test.

Lees verder op: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=224

Reageren

Gemiddeld genomen kan je zonder problemen 2 glazen alcohol per dag nuttigen. Het beste is om dit niet iedere dag te doen, maar dat is niet aan de orde lees ik.

Misschien interessant:

Met de term Alcoholist wordt iemand bedoeld die dagelijks meer dan 2 glazen alcohol nuttigt en hier natuurlijk van afhankelijk is

Reageren

hallo
    op internet kun je inderdaad testen doen maar bij de een zeggen ze max 2 glazen en bij de andere 1 glas wat moet je geloven.

Reageren

In wijn, is het de stof in druiven welke goed voor je is. Een hele reeks met anti-oxidanten. Helaas zit er weer alcohol bij, wat het voordeel weer eigenlijk teniet doet. Maar af & toe een drankje kan uiteraard geen enkel kwaad, alles met mate. De hele dag in de kroeg vertoeven is een ander verhaal. Maar hetzelfde geld als je de hele dag snoepgoed zou eten, dat zou ook TE-veel zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: wat is nou waar over alcohol

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe