Zoeken Vraag het forum

Veel alcohol & Lichtelijk Roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eddie

Hallo,

Ik werk in de horeca en het is voor ons vrij normaal om na tijd redelijk veel alcohol te drinken… Zelf rook ik er ook bij… Maar dit heeft tot dusver nog niks te maken met de medische symptonen die ik op dit moment ervaar….
    Ik heb eigenlijk voor 2 jaar lang elke dag wel alcohol gedronken, 0,5 jaar elke dag 5 tot 6 halve liters… toen 2 maand niks daarna weer 0,5 jaar 6 blikjes van 0,33 liter… sinds kort ben ik weer ergens anders aan het werk en heb ik binnen 3 week 4 x gehad dat ik zoveel heb gedronken dat ik een blackout heb gehad… ik vind blackouts niks dus ik heb sinds de laatste 4 dagen niks gedronken… ook heb ik sinds die laatste keer een soort van steek/spier achtige pijn in mijn rechterzij… is het mogelijk dat dit door de alcohol komt? moet ik mij laten onder zoeken… ? ik weet sowieso dat het niet mijn alvleesklier is want die zit aan de andere kant… ik heb dit eerder gehad maar door 2 week niet te sporten ging het weer over… tijdens die 2 week heb ik wel gedronken maar wel minder dan normaal… Ik ben wel benieuwd naar de reacties die hierop volgen… die van amateurs maar met name die van profis….

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Alcohol is gif. Dat mag toch als bekend worden verondersteld?!

Misschien kun je nog meer drinken en kijken of het erger wordt. of je kunt stoppen met drinken en kijken of de klachten afnemen en verdwijnen.

Overmatig gebruik van alcohol tast de beschermende laag in de maag aan en kan op den duur ontstekingen en zweren in de maag veroorzaken.

Uw eigen verantwoordelijkheid lijkt het eerste dat serieus genomen dient te worden.

Reageren
Reageer op: Veel alcohol & Lichtelijk Roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.