Zoeken Vraag het forum

Black outs na weinig alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marzipani

Beste Forummers,

Ik heb sinds een tijd een vaag probleem. Ik heb ongeveer na 4 glazen alcohol dat ik een soort black out krijg.

Ik blijf volgens vrienden en kennissen normaal doen en er valt niets aan mij te zien. Ik ga gewoon de hele avond leuk mee maar ik kan zelf de volgende dag niets herinneren.

Ik kamp al 2 jaar met een extreme vermoeidheid waarvoor ik ben onderzocht en daar is niets uit gekomen. Heb wel vaak last van mijn darmen gehad (vooral in de ochtend).

Dat is inmiddels ook minder.

Ik ben gestopt met het gebruiken van drugs en roken.

Tot nu toe geen verbetering van mijn vermoeidheid en ik kan dus echt niet meer tegen alcohol. Ook heb ik vaak hoofdpijn en voel ik me suf.

Wie o wie weet wat ik kan doen tegen deze vermoeidheid.

Ik ben ten einde raad…

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Alcoholgebruik kan, door de snelle suikers, schommelingen in je bloedsuikerspiegel geven. Gebruik van drugs en alcohol zorgt ook voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam. Het zou goed zijn om te zorgen voor volwaardige voeding met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elke maaltijd. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler. En drink eens een bakje thee, misschien met een wolkje melk.
    Daarnaast kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt niet zoveel. Verder kan het nog goed zijn om je lever te ontgiften. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
    Wende

Toen ik net gestopt was met roken kreeg ik plots heel vaak blackouts van alcohol. Soms al na 5 glazen, terwijl ik daarvoor echt veel meer gewend was. Vrienden zeiden ook dat ze niets bijzonders merkten aan m’n gedrag. Ik kwam helemaal niet dronken over, hoogstens beetje aangeschoten.  Misschien komt het doordat ik onbewust alcohol in een iets hogen tempo ben gaan drinken sinds ik niet meer rook tussendoor? Anders zou ik ook geen verklaring weten.

Ik heb er nu (jaren later) in elk geval niet zo vaak meer last van gelukkig

Reageren
Reageer op: Black outs na weinig alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.