Zoeken Vraag het forum

Bijna niks van eten of alcohol verdragen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag allemaal, ik hoop dat hier misschien iemand tips heeft over wat mijn probleem kan zijn.. Ik heb nu toch al bijna een jaar (van oktober vorig jaar) last van (ik denk) mijn maag. Ik ben in anderhalf jaar bijna 20 kg vermagerd omdat ik bijna niks meer kan eten en alcohol gaat al helemaal niet. Ik heb reeds een maagonderzoek laten doen en toen vonden ze een kleine ontsteking en heb ik medicatie moeten nemen maar ik heb nooit de indruk gehad dat die hebben geholpen. Soms krijg ik grote hongersteken maar als ik dan eet heb ik na enkele happen meteen genoeg. Ook ging ik vroeger vaak uit in het weekend na mijn werk (werk in de horeca) om nog eens ene te gaan drinken maar nu lukt dit bijna nooit meer. Ik heb sinds anderhalf jaar een vriend en kben soms bang dat hij gwn denkt dat het aan hem ligt dat ik niet veel meer wil uitgaan. Vroeger kon ik met gemak enkele glazen drinken maar nu achter soms de eerste slok (wijn of cava) voel ik mij verkrampen en echt geen zin in de alcohol. Tis nu niet dat ik dat zo nodig heb maar tlukt gewoon nooit meer om eens eentje te drinken zonder dat ik me slecht voel. Ik weet nog dat als ik vroeger enkele glazen ophad, ik me lichtjes voelde en amusant (heb ik soms wel nodig bij het uitgaan want ben nu niet van de sociaalste) maar ik geraak daar zelfs nooit meer aan. Ik begin meer en meer in de put te zitten omdat elke dag opnieuw dat zelfde gevoel te hebben echt niet plezant is.. Ik heb al genoeg naar de huisdokter geweest en al een onderzoek laten doen maar op den duur.. Ik hoop gewoon dat ik ooit nog eens mij kan gaan amuseren zonder dat ik me weer helemaal slecht ga voelen, zijn er mensen die dit herkennen? Ik las iets over de alvleesklier maar ik heb geen last van winderigheid, alleen veel diarree en soms eens overgeven. Sterke dranken als gin en cointreau,…kan ik al helemaal niet meer verdragen en als ik mijn tanden poets moet ik toch 9/10 zwaar kokhalzen en dan keert mijn maag precies helemaal en voel ik mij elke morgen beroerd. Ook ben ik bijna altijd bleek.. Kben het een beetje moe! Enige tips zijn altijd welkom. Mvg, Tara

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Hallo Tara,

Het lijkt er toch alleszins op dat de behandeling inderdaad niet heeft geholpen. Het lijkt me dan ook raadzaam om terug te gaan naar de huisarts en een verwijzing te vragen naar een MDL arts.

Reageren
Reageer op: Bijna niks van eten of alcohol verdragen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.