- anoniem6 januari 2019 om 14:56
Hoi,
Ik heb al op Google en dit forum gezocht of er meer info over te vinden was maar kon niet echt iets vinden dus vandaar dat ik het hier probeer.
Sinds een maand of twee kan ik ineens zo ontzettend slecht tegen alcohol.. De avond zelf valt het mee maar als ik een avond twee wijntjes drink heb ik de dag erna zo’n ontzettende kater.. Een paar maand geleden kon ik een hele avond baco drinken zonder de dag erna ook maar iets te voelen.
Nu denk ik zelf dat het er misschien mee te maken heeft dat ik geen vlees en erg weinig andere dierlijke producten eet en dus misschien een vitamine- of ijzertekort heb opgebouwd. Ik slik wel vitamine B12 tabletten. Ik eet sinds 1,5 jaar al weinig vlees maar sinds 2 Ã 3 maand helemaal geen vlees meer en ook veel plantaardige yoghurt etc. ipv ‘normale’ yoghurt.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee of heeft iemand tips? En geen tips als ‘geen alcohol’ drinken, dat snap ik zelf ook nog wel, maar vind het vreemd dat ik me opeens zo slecht voel ook al drink ik 2 glaasjes alcohol met daarnaast nog water. Alvast bedankt! 🙂
1 reactieReagerenItsme6 januari 2019 om 19:42Hoi anoniem,
Nee geen ervaring mee, maar wel een tip:
Je eet 2 tot 3 maanden helemaal geen vlees meer zeg je, dit kun je zelf uitproberen door nu wel weer 2 -3 maanden vlees te eten he. Hetzelfde met yoghurt. (Met de wijn erbij of later op de avond wat je anders ook doet.) Merk je geen verschil dan komt het in ieder geval niet van vlees/yoghurt.
Reageren