Zoeken Vraag het forum

Allergisch voor alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik weet niet eens of het bestaat maar ik denk dat ik allergisch ben voor alcohol en niet zo’n beetje ook. Vroeger kon ik er ook slecht tegen maar kon ik nog wel een paar biertjes drinken zonder kater te krijgen. De laatste jaren is mijn tolerantie minder en minder geworden. Meestal kreeg ik meteen na 1 drankje al last van hoofpijn, misselijk en soms zelf overgeven. De laatste tijd drink ik amper nog wat want ik had de laatste keer van 2 blikjes bier hartkloppingen, zweetaanvallen en hoofpijn en misselijkheid gekregen. Meestal krijg ik de ergste symptomen nog de dag erna. De alcohol zou dan theoretisch gezien wel afgebroken moeten zijn maar ik kan 12-24 uur na het nuttige van een kleine hoeveelheid nog doodziek zijn met overgeven en hoofdpijn erbij. Vandaag probeerde ik een paar slokjes Champagne (zou puur product moeten zijn) en ik merkte na een paar slokken al dat m’n lichaam ging reageren.
    Dit klinkt als een allergie naar mijn idee.
    Het begin meestal al binnen kwartier met lichte hoofdpijn die steeds erger wordt, misselijkheid komt opzetten, moe gevoel, na tijdje hartkloppingen en zweten en de hele volgende dag meestal hoofdpijn en overgeven. Zelfs van 1 biertje.

Alcohol drinken zit er gewoon echt niet meer in voor mij maar ik snap niet hoe dit kan. En mensen snappen niet hoe erg het me beinvloed. Ik heb het idee dat ze denken dat ik overdrijf of dat het niet aan de alcohol kan liggen, maar ik heb het altijd, bij elke soort alcohol, zelfs in kleine hoeveelheid.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Alles wat in flessen zit is geen puur product. Ook champagne niet.

Klinkt als een allergie. Komt vaker voor dan je denkt.
    Hoe oud ben je?
    Gebruik je als je drinkt ook nog andere dingen?

[quote]En mensen snappen niet hoe erg het me beïnvloed.[/quote] vindt je het zo’n probleem om geen alcohol te nuttigen?

Ga in ieder geval eens naar de huisarts. De allergie kan getest worden.

Reageren
    Anoniem

Ik ben 28. Ik krijg ook een soort brandend maagzuur ervan trouwens.
    Ik vind het niet een heel erg probleem maar als ik mensen uitleg waarom ik niet drink geloven ze me niet echt, dat ik zulke reacties krijg van 1 of 2 drankjes.

Reageren
    John (moderator)

Sommige mensen kunnen zich daar helaas niks bij voorstellen.
    Maar als je er ook maagklachten van krijgt, zou het kunnen dat niet de allergie het probleem is, maar je maag.
    Ga in ieder geval eens even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ja, ik lijk het niet te kunnen afbreken, niet meer althans. Ik blijf tot nog 24 uur daarna overgeven maar de hoofdpijn en het zweten zijn ongeveer even erg/

Reageren
    naiche

ik kan ook niet meer tegen bier .onmiddelijk na het drinken van bier krijg ik maagzuur aanvallen en oprispingen het komt er ook wel eens uit.
    ik vraag me af of de maag er mee te maken heeft .
    maagzweer of zo.trouwens jagermaister is nog veel errger vroeger had ik er een beetje last van maar nu erger.
    weet iemand dat?

Reageren
Reageer op: Allergisch voor alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.