Zoeken Vraag het forum

Ziek na klein hoeveelheid alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dorina

Toen ik 15,16 was kon ik zoveel drinken als ik wilde en had ik de dag erna een beetje hoofdpijn. Op mijn 17e na een avond stappen ben ik de volgende dag zo ziek geworden. Kotsen draaierig uitgedroogd door het overgeven. Zelfs als er niks meer was om te overgeven bleef me lichaam gaan. En dat 2 dagen lang. Ik dacht nou misschien verkeerd gevallen maar het bleef zo na iedere stapavond soms tot bloed spugen aan toe. Nu ben ik inmiddels 19 jaar en drink ik niks meer. 3 radlers of 3 glaasjes hugo is de max. Anders lig ik weer 2 dagen ziek op bed. Ik ben benieuwd of meer mensen dit kennen? Ik hoef niet persee een oplossing maar ik wil graag weten hoe dit kan en hoe het komt. Snap er niks van heb alles al geprobeerd.

2 reacties
    Reageren
    911

Het kan zijn dat je lever de alcohol niet afbreekt.

Vraag de huisarts om je bloedwaarden te testen dit hoeft niks ergst te zijn maar kan onderliggende oorzaak hebben

Reageren
    Catootje

Alcohol werkt ontregelend op je lichaam, op diverse manieren. Zo zorgt het voor tekorten aan vitaminen en mineralen, verminderde enzymwerking, vrijmaking van histamine, belasting van lever enz. Hoe langer en hoe meer je gebruikt, hoe meer klachten je kan ervaren. Op je vijftiende hoor je ook niet te drinken en zeker niet in grotere hoeveelheden.

Reageren
Reageer op: Ziek na klein hoeveelheid alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.