Zoeken Vraag het forum

Alcohol en vette hap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Piet

Ik had gisteren avond een feest bij een vriend. Ik heb hier eerst een koffie op en ben daarna gelijk aan het bier gegaan. Normaal kan ik met gemak 10 a 15 pils op, maar soms kan ik het ook al voelen na 2 pilsjes(erg wisselend dus). Na een paar pilsjes hebben we veel hapjes gegeten(stuk of 14 van die mini hapjes). Van te voren had ik nog niets gegeten, pas smiddags, dus vrij lang niet gegeten. Op een gegeven moment ging ik na 7 pilsjes naar huis en me beeld werd toch iets vager. Ik kon nog gewoon normale gesprekken voeren en ik werd ook niet echt lolliger ofsow. Toen ik thuis kwam, wilde ik slapen maar na een half uur moest ik opeens erg kotsen. Nu een dag later heb ik geen kater ofsow. Dus mijn vragen: 1: Kan het zijn dat ik door die hapjes super misselijk ben geworden, want mijn broer moet ook vaak overgeven na veel bier en het eten van hapjes. 2: was ik aangeschoten of dronken

5 reacties
    Reageren
    Kim

Zoveel alcohol in combinatie met vette hapjes vond je maag kennelijk niet fijn. Je lichaam reageert dan door dat vergif uit de maag te werken: overgeven. En als je wazig hebt gezien, ja, dan was je ook aangeschoten. Volgende keer van te voren wat eten en minder alcohol drinken.

Reageren
    Piet

Wanneer ben je nu precies dronken. HOe kun je dat merken?

Reageren
    Pleuntje

Met dubbele tong praten, rood hoofd, Weinig tot geen remmingen meer, slingerend lopen, dubbel zien…

Volgende dag niet meer (goed) weten wat je allemaal hebt gedaan of gezegd. Hoofdpijn door uitdroging. Dus veel dorst hebben.

En anders even blazen in een alcoholtester.

Reageren
    Piet

Dan zijn die hapjes denk verkeerd gevallen, want ik kon gewoon recht fietsen, was niet super lolliger ofsow en kon normale gesprekken voeren. Wel op het moment van kotsen was ik beetje de weg kwijt, maar was misschien omdat ik net wakker werd haha(kan me dus niet alles helemaal herrineren van dat moment, beetje vaag) Wel werd me beeld meer vager, want als ik op de klok keek, was het moeilijk om de tijd te zien, omdat ik het zachjes van boven naar beneden zag gaan.

Reageren
Reageer op: Alcohol en vette hap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.