- Roos29 oktober 2017 om 03:51
Hi,
Ik heb al een tijdje last van het ziek worden na drank. Als ik een drankje doe of uitga dan heb ik paar uur later weer hoofdpijn en word ik misselijk. Ook heb ik snel een kater. Terwijl ik vroeger altijd kon drinken en niet eens een kater had.
hoe komt dit??
groetjes Roos
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2017 om 10:28Moeilijk te zeggen…je kunt 2 dingen doen:Â ofwel geen alcohol meer gebruiken of me de klachten naar de huisarts gaan. Misschien werkt je gal een beetje tegen.
ReagerenWende30 oktober 2017 om 13:06Bij de vertering van alcohol in je lichaam zijn veel verschillende organen, enzymen, vitamines etc betrokken. Het zou best kunnen dat je van één of ander spijsverteringsstofje op t moment wat minder functioneert dan normaal, maar dat kunnen wij vanaf hier niet zien. Zelfs na een bloedtest is dat vaak nog lastig te zeggen.
Heb je nog andere symptomen? Op momenten dat je geen alcohol hebt gedronken?
Zorg iig dat als je gaat drinken, je van te voren goed eet, je rustig drinkt en vergeet vooral de water tussendoor niet.
Als je last blijft houden dan zou ik even een alcohol-pauze inlassen. Misschien herstelt je lichaam dan vanzelf en kun je er over een paar maandjes weer tegen.
ReagerenBoris7 december 2018 om 12:22Catootje8 december 2018 om 09:34Boris, diabetes heeft te maken met insulineresistentie en tekorten aan voedingsstoffen. Anti-diabetesmedicijnen doen niets aan die oorzaken en zorgen voor verliezen aan voedingsstoffen, waaronder vitamine B en Q10, die belangrijk zijn voor de insulinegevoeligheid. Alcoholgebruik zorgt, door de snelle suikers, voor pieken in je bloedsuikerspiegel en zorgt voor nog veel meer ontregelingen.
Reageren