Zoeken Vraag het forum

Alcohol en ziek worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem Alci

Ik ben een tiener van 19 jaar. Ik ben niet alcoholverslaafd maar er zijn gelegenheden waar ik meerdere dagen achter elkaar alcohol drink. Meerdere feestjes in een weekend of vakantie. Het is niet echt mogelijk om dan geen alcohol te drinken want iedereen om je heen doet het ook. Mijn probleem is dat ik na elk zo’n gelegenheid van 2 dagen of meer alcohol achter elkaar ziek word. Niet kater ziek maar echt griep. Iemand enige tips?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt toch echt wel op een fikse kater.
    [quote]Het is niet echt mogelijk om dan geen alcohol te drinken want iedereen om je heen doet het ook[/quote]

Dat is natuurlijk een kwestie keuzes maken

Reageren
    Anoniem

”Kwestie van keuzes maken” Niet echt.. maar verder als dit simpele antwoord word er blijkbaar niet overna gedacht.

Reageren
    John (moderator)

Het is geen kwestie van over nadenken.
    Als 2 dagen doorhaalt drink je gewoon teveel en daar krijg je een kater van.
    Dat is gaan andoening of een ziekte..niet iedereen kan er evengoed tegen.
    Zorg dat je vooraf voldoende rust hebt en eet gezond. Zorg voor een goede bodem in je maag voor dat je gaat drinken. Drink niet teveel verschillende dranken door elkaar. Misschien kun je er dan beter tegen.

En natuurlijk is het een kwestie van keuzes maken. Alleen jij bepaald hoeveel, hoelang en wat je drinkt.

Reageren
    Anoniem

Ik ga hier verder niet op in want merk al dat u het niet zal begrijpen.

Reageren
    Anoniem

Griep is een virusinfectie.
    Griep krijg je niet van alcohol drinken, maar van het besmet raken met het griepvirus.

Reageren
Reageer op: Alcohol en ziek worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.