- Marv15 maart 2018 om 10:55
goedemiddag
in oktober was mijn chorestorol 5.2 ( dit was 5.7 heb als advies gekregen rode rijst te slikken dit gedaan) en nu is hij ineens gestegen na 6.2 terwijl ik het zelfde leef wel iets meer beweeg. Ik heb crestor om de dag geslikt en door bijwerkingen 4 weken voor bloedprikken gestopt. Daarna weer rode rijst ingenomen.
Voor de rugpijn slik ik PCM en vitamine d met magnesium.
Ik zou graag willen weten hoe dit kan. Nu moet ik weer crestor om de dag 5 Mg slikken en over 2 maanden een oproep voor injecties?
Alvast bedankt voor u advies
gr Marv
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 maart 2018 om 12:20Rode gistrijst, werkt niet altijd bij iedereen even goed.
ReagerenMarv15 maart 2018 om 15:09goedemiddag.
Bedankt voor u reactie.
Ik heb een jaar rode rijst geslikt en de chorestorol was gedaald van 5.7 naar 5.2.
Dus was ik blij maar de cardioloog (was een andere als die normaal heb)vond dat dit nog lager moest en ik moest stoppen met rode rijst en crestor gebruiken.
Nu kreeg ik net zoals bij alle verlaagde chorestorol tabletten vervelende bijwerkingen. Zoals onverklaarbare spierpijn. Dove handen begin van de ochtend werd soms pijnlijk. Dus ben ik 3 weken geleden ermee gestopt. Snap zelf niet dat het zo gauw omhoog is gegaan. Wel ben ik meer gaan bewegen en mijn leefstijl is het zelfde gebleven.
Nu willen ze dat ik 2 x per maand een injectie neem.
Gaat dat dan wel helpen?
gr Marv
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2018 om 15:15Die vraag kan helaas niemand zo beantwoorden
ReagerenMarv15 maart 2018 om 17:11Catootje15 maart 2018 om 22:45Bij rugpijn ligt het aan de oorzaak hoe je dat het beste kan aanpakken. Zo kan er sprake zijn van een lichte scheefstand van het bekken. Een goede fysiotherapeut kan dit verhelpen. Bij overbelasting vooral leren ontspannen. Soms kan rugpijn ook te maken hebben met je voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Zo kan tyraminerijke voeding ontregelend werken op je zenuwstelsel, wat zijn weerslag kan hebben op je rug. Ook een tekort aan vitamine D kan rugklachten geven. Een pijnstiller kan soms tijdelijk helpen maar hij lost het probleem niet op; naast dat het belastend is voor je lichaam.
Reageren