Zoeken Vraag het forum

Chorestorol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marv

goedemiddag

in oktober was mijn chorestorol 5.2 ( dit was 5.7 heb als advies gekregen rode rijst te slikken dit gedaan) en nu is hij ineens gestegen na 6.2 terwijl ik het zelfde leef wel iets meer beweeg. Ik heb crestor om de dag geslikt en door bijwerkingen 4 weken voor bloedprikken gestopt. Daarna weer rode rijst ingenomen.

Voor de  rugpijn slik ik PCM en vitamine d met magnesium.

Ik zou graag willen weten hoe dit kan. Nu moet ik weer crestor om de dag 5 Mg slikken en over 2 maanden een oproep voor injecties?

Alvast bedankt voor u advies

gr Marv

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Rode gistrijst, werkt niet altijd bij iedereen even goed.

Reageren
    Marv

goedemiddag.

Bedankt voor u reactie.

Ik heb een jaar rode rijst geslikt en de chorestorol was gedaald van 5.7 naar 5.2.

Dus was ik blij maar de cardioloog (was een andere als die normaal heb)vond dat dit nog lager moest en ik moest stoppen met rode rijst en crestor gebruiken.

Nu kreeg ik net zoals bij alle verlaagde chorestorol tabletten vervelende bijwerkingen. Zoals onverklaarbare spierpijn. Dove handen begin van de ochtend werd soms pijnlijk. Dus ben ik 3 weken geleden ermee gestopt. Snap zelf niet dat het zo gauw omhoog is gegaan. Wel ben ik meer gaan bewegen en mijn leefstijl is het zelfde gebleven.

Nu willen ze dat ik 2 x per maand een injectie neem.

Gaat dat dan wel helpen?

gr Marv

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan helaas niemand zo beantwoorden

Reageren
    Marv

goedemiddag

Bedankt voor u reactie.

Gr Marv

Reageren
    Catootje

Bij rugpijn ligt het aan de oorzaak hoe je dat het  beste kan aanpakken. Zo kan er sprake zijn van een lichte scheefstand van het bekken. Een goede fysiotherapeut kan dit verhelpen. Bij overbelasting vooral leren ontspannen. Soms kan rugpijn ook te maken hebben met je voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Zo kan tyraminerijke voeding ontregelend werken op je zenuwstelsel, wat zijn weerslag kan hebben op je rug. Ook een tekort aan vitamine D kan rugklachten geven. Een pijnstiller kan soms tijdelijk helpen maar hij lost het probleem niet op; naast dat het belastend is voor je lichaam.

Reageren
Reageer op: Chorestorol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.