- Bindi27 mei 2017 om 23:45
Beste, ik maak me heel erg druk om mijn vriend waar ik inmiddels 3 jaar mee samenwoon. Ik ken hem al 9 jaar en voorheen gebruikte hij niks. Omdat vrienden het aanboden is hij langzamerhand gaan roken en smoken. In het begin van onze relatie was het nog te overzien en wilde hij ook nog minderen. Inmiddels is het zo erg uit de hand gelopen dat hij een joint rookt als ontbijt en eigenlijk voor de rest van de dag door blijft gaan. Daarnaast wilt hij ook amper gezond voedsel (groente fruit) en het enige wat hij drinkt zijn grote aantallen blikke frisdrank. Ik biedt hem continu aan iets anders te drinken omdat het niet voor m is. Ik blijf er ook zeggen dat smoke/rookgedrag ook niet normaal is maar hij blijft dwars en wilt het niet horen. Ik heb hem ook meerdere malen gezegd dat het beter is om hulp te zoeken maar dat wilt hij niet. Wat moet ik nou hiermee? Zelf gebruik ik helemaal niks, ik sport, eet gezond, ben zo goed als zijn uiterste qua gezondheid.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 mei 2017 om 00:07Misschien moet je er dan toch over nadenken, of dat een relatie is die je wel wilt. Als hij echt niet voor rede vatbaar is en er geen noodzaak in ziet om er iets aan te doen, zal het alleen maar van kwaad tot erger gaan.
ReagerenBindi28 mei 2017 om 00:48Zit ik inderdaad over na te denken. Hij heeft zelfs paniekaanvallen/psychoses. Soms wordt hij zo wakker en zegt hij 3 kwart van de dag niks meer en/of hij heeft een heftige emotionele uitbarsting en begint te rillen. Zelfs dan nog doet hij alsof het allemaal wel meevalt, maar ik ben degene die het steeds moet meemaken met ‘m.
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2017 om 00:53Wees verstandig…
ReagerenCzar2 juni 2017 om 10:05Lekker opbeurend verhaal Tandor, dat het alleen maar van kwaad tot erger wordt.
Reageren
Waar baseer je dat eigenlijk op? Jouw advies is dus oprotten en weg wezen. Nou dat klinkt niet als liefde.John (moderator)
2 juni 2017 om 10:35Beter lezen Czar…er stond een “als” bij.
Wat liefde betreft: die moet toch van twee kanten komen. In dit verhaal is het toch echt eenrichtingsverkeer.
Reageren