Zoeken Vraag het forum

Vriend 24/7 aan de wiet en suiker.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bindi

Beste, ik maak me heel erg druk om mijn vriend waar ik inmiddels 3 jaar mee samenwoon. Ik ken hem al 9 jaar en voorheen gebruikte hij niks. Omdat vrienden het aanboden is hij langzamerhand gaan roken en smoken. In het begin van onze relatie was het nog te overzien en wilde hij ook nog minderen. Inmiddels is het zo erg uit de hand gelopen dat hij een joint rookt als ontbijt en eigenlijk voor de rest van de dag door blijft gaan. Daarnaast wilt hij ook amper gezond voedsel (groente fruit) en het enige wat hij drinkt zijn grote aantallen blikke frisdrank. Ik biedt hem continu aan iets anders te drinken omdat het niet voor m is. Ik blijf er ook zeggen dat smoke/rookgedrag ook niet normaal is maar hij blijft dwars en wilt het niet horen. Ik heb hem ook meerdere malen gezegd dat het beter is om hulp te zoeken maar dat wilt hij niet. Wat moet ik nou hiermee? Zelf gebruik ik helemaal niks, ik sport, eet gezond, ben zo goed als zijn uiterste qua gezondheid.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien moet je er dan toch over nadenken, of dat een relatie is die je wel wilt. Als hij echt niet voor rede vatbaar is en er geen noodzaak in ziet om er iets aan te doen, zal het alleen maar van kwaad tot erger gaan.

Reageren
    Bindi

Zit ik inderdaad over na te denken. Hij heeft zelfs paniekaanvallen/psychoses. Soms wordt hij zo wakker en zegt hij 3 kwart van de dag niks meer en/of hij heeft een heftige emotionele uitbarsting en begint te rillen. Zelfs dan nog doet hij alsof het allemaal wel meevalt, maar ik ben degene die het steeds moet meemaken met ‘m.

Reageren
    John (moderator)

Wees verstandig…

Reageren
    Czar

Lekker opbeurend verhaal Tandor, dat het alleen maar van kwaad tot erger wordt.
    Waar baseer je dat eigenlijk op? Jouw advies is dus oprotten en weg wezen. Nou dat klinkt niet als liefde.

Reageren
    John (moderator)

Beter lezen Czar…er stond een “als” bij.

Wat liefde betreft:   die moet toch van twee kanten komen. In dit verhaal is het toch echt eenrichtingsverkeer.

Reageren
Reageer op: Vriend 24/7 aan de wiet en suiker.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.