Zoeken Vraag het forum

poker verslaving

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • janna

Hoi

Ik poker nu een jaar. En sinds januari ben ik verslaafd aan pokeren. Ik heb nooit om geld gespeeld. Maar ik pokerde erg veel uren per dag, soms wel 18 uur. Daarnaast werkte ik ook nog.

Omdat ik zoveel pokerde had ik minder contact met mijn vrienden en familie. Ook sliep ik te weinig, vaak maar 3 a 4 uur per nacht. Mijn huishouden en tuin deed ik amper meer. En ik versliep me steeds vaker van mijn werk.

Ik probeer nu al een aantal maanden te minderen. Maar ik heb al een paar keer een terugval gehad…
    Ik heb afspraken gemaakt met een vriend over het aantal uren die ik mag pokeren. Toch lukt me het soms niet om me daar aan te houden.

Daarna voel ik me schuldig. Heeft er iemand tips/ideeen voor me? Ik wil erg graag veranderen.

groetjes Janna

10 reacties
    Reageren
    Bart

Dag Janna, je bent inderdaad verslaafd. Je letterlijk een slaaf geworden van internet pokeren. het lijkt alsof je niet zelf de beslissing neemt om te gaan pokeren, maar dat het pokeren dat voor jou doet. Zoals een echte slaaf dus.

De eerste stap heb je gezet, en dat is belangrijk, namelijk dat je naar jezelf erkent dat je verslaafd bent. Op datzelfde moment heb je even de keuze of je dat wilt blijven of dat je dat niet meer wilt. Blijkbaar is het je niet gelukt achter deze keuze te blijven staan.

Je hebt al een vriend te hulp geroepen, dus je hebt het ook ‘naar buiten’ erkent en kenbaar gemaakt. Ook dat is verstandig en goed voor het vrij worden, want je wilt eigenlijk niet bekend staan als slaaf.

Je probleem is dus eigenlijk dat je steeds terugvalt, en dan kun je inderdaad wel spreken van echte verslavingsproblematiek, temeer het ten koste gaat van je sociale leven en je werk.

Dit betekent dat jouw verslaving een ernstige vorm heeft aangenomen en dat de controle steeds meer uit je handen glipt, als je die al nog enigzins in je handen had.

De conclusie is dus dat je mavhteloos bent en niets kunt doen aan je verslaving, je bent letterlijk geketent door het internetpokeren.

Ik kan mij voorstellen dat als je dit bericht leest dat je gezonde verstand wel inziet dat de situatie erg triest is, en ik vraag je dus onder ogen te zien hoe triest het ervoor staat met jou en je leven.

Als je aangeeft dat je werk en je sociale leven eronder lijden, zeg je eigenlijk ook dat je die twee nog wel belangrijk vindt, maar er niet meer aan toekomt. tegelijkertijd slaap je al maanden tekort, beweeg je te weinig, en ik kan mij wel voorstellen hoe je persoonlijke hygiëne is en jouw eetpatroon.

Er zijn dus talloze gebieden die je meer aandacht zou kunnen geven, actief door te kiezen voor die activiteiten, actief tegen je afhankelijkheid en passiviteit die je naar het pokeren trekt.

Kansen te over dus om je niet zozeer te richten op het stoppen met pokeren, maar om je te richten op alles wat je belangrijk vind en wat geen poker is.

Ik kan je alvast meegeven dat als je doorgaat met jouw leven op deze wijze dat alles dat je nu geen aandacht geeft, op den duur steeds lastiger wordt om dit om te keren; vrienden en kennissen zullen minder bereid zijn je weer te verwelkomen omdat je ook hen verwaarloost hebt, je lichaam zal niet goed meer bestand zijn tegen normale dingen als fietsen, of op tijd opstaan, en de verwaarlozing zal dus doorzetten zodat ook de schone schijn niet langer haalbaar zal zijn. Even om duidelijk te maken welke kant je het op LAAT gaan door niet te kiezen, door niet te handelen, door niet in te grijpen.

Ik had je ook kunnen verwijzen naar de professionele verslavingszorg, wat ik later wel zal doen, maar in principe wordt het tijd voor jou om wakker te worden, want je kunt namelijk wel kiezen en actief worden, op dezelfde manier waarop je deze topic bent gestart met gezonde en positieve en verstandige energie. het is er dus nog wel, als je inmiddels niet alweer achter het zoveelste spelletje zit, waarbij je nu nog geen geld verloren hebt, of al wel, want verslaafden hebben de neiging gemakkelijker te liegen dus of je nog helemaal geloofwaardig bent staat in ieder geval ook op het spel.

Meld je via je huisarts bij de verslavingszorg, zoek hulp, en maak een schone lei, er zoveel moois onder de zon, en zelfs in de regen…

Reageren
    janna

hallo Bart

Bedankt voor je reaktie. Ik moet toegeven dat het confronterend voor me is om te lezen. Ik ben al bij de huisarts geweest. Hij weet van mijn verslaving. De stap naar een ontwenningskliniek vindt ik erg groot.

Ik heb wel gezocht op google naar de diverse verslavingsklinieken. En ik heb ook een mailtje gestuurd naar 1 verslavingskliniek.Ik heb ook een reaktie daarop gekregen. Dat ik in aanmerking kom voor gesprekken/trainingen. Veder ben ik nog niet gekomen.

En tav mijn gezondheid, ik ben sinds januarie 10 kilo afgevallen. Als ik poker vergeet ik te eten, te drinken, te slapen. Ook ben ik ws door slaapgebrek?/pokeren al ziek geweest.

Ik weet waarom ik van mijn verslaving af wil. En ik poker al veel minder, nu max 4 uur per dag.
    Maar 2 weken terug ging het toch weer fout. Toen heb ik minstens 65 uur niet geslapen doordat ik pokerde en werkte zonder te gaan slapen…….

Dus ik moet beter mijn best doen.

Reageren
    Vaginaatje

Wat een verhaal en wat een reactie! Je lijkt wel dubbel slachtoffer! Eerst ben je ten prooi gevallen aan een verslaving, en dan ben je afhankelijk om er zelf iets aan te doen?! Je moet helemaal niets! je mag, met nadruk op mag, als je zou willen, je leven beteren.

Reageren
    brenda A

computerspelletjes zijn helaas verslavend, als je er zo niet af komt, ga dan toch maar hulp regelen, ik ken al mensen die door een spelletjes verslaving gescheiden zijn.
    ik snap het wel, op Hyves heb ik ook spelletjes staan en voordat je het weet ben je uren verder, bewust poker ik niet, weet hoe verslavend dat kan zijn.

zeg tegen jezelf : “het is klaar”, blokkeer de sites en stop er helemaal mee! een beetje roken, beetje drinken, beetje spelletjes spelen, dat werkt allemaal niet als je verslaafd bent, gewoon helemaal stoppen, het voegt nml niets toe aan je leven, zoek iets anders wat je leuk vindt. En vraag dus hulp als het zo niet lukt.
    veel sterkte, Brenda

Reageren
    berend

Je kunt tegenwoordig toch uitstekende online hulp bij verslaving vinden!

Reageren
    janna

Ik heb me gisteren ingeschreven op dit forum, en toen ook ingeschreven voor een online behandeling bij de jellenek kliniek. Een verslavingskliniek.

Reageren
    Pieter

Pokerverslaving is als iedere andere verslaving. De spanning en het vergeten van de realiteit zijn altijd aanwezig. Bij drugs heb je ook nog dat je lichaam beïnvloed wordt, maar verder is verslaving altijd hetzelfde eigenlijk.

De uitdaging is sterk te worden in je ik. Heel veel succes.

Reageren
    Anoniem

Eén op de tien pokerspelers ondervindt problemen ten gevolge van pokeren. Het aantal spelers dat zich meldt bij verslavingszorg-instellingen neemt toe. Dat blijkt uit een onderzoek van Tactus Verslavingszorg en de Universiteit Twente. http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsbericht/article/ruim-40000-pokerspelers-in-de-gevarenzone/

Reageren
    Poker onder Controle

Inmiddels is het al een hele tijd geleden dat je hier een bericht plaatste over jouw pokerverslaving. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Je kunt eens kijken op [url=http://www.pokerondercontrole.nl/1121/Tips.html]Pokeren Tips[/url] voor tips. Maar ik denk dat daar dingen staan waar jij niet zoveel aan hebt en dat jij meer baat hebt bij hulp. Ik weet niet of je inmiddels hulp hebt gekregen. Je kunt kijken bij [url=http://www.pokerondercontrole.nl/2534/Internetbehandeling.html]Online hulp Pokerverslaving[/url] voor een behandeling die helemaal via internet loopt. Je maakt opdrachten, maar het is geen zelfhulp. Je krijgt begeleiding van een persoonlijk coach. Dit bericht is niet alleen voor Janna, maar ook voor andere mensen die deze discussie volgen en die meer pokeren dan ze willen of die iemand kennen die pokerverslaafd is.

Reageren
    Anoniem

er zit een knop op je pc.
    ga naar buiten leuke dingen doen.

Reageren
Reageer op: poker verslaving
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.