- Anoniem6 april 2016 om 22:01
Hallo
Ik ben ruim 7 maanden geleden bevallen van een prinsesje.. Nu is het zo dat ik al maanden het gevoel heb dat ik zwanger ben. Ik heb nog geen menstruatie gehad (dit kan ook komen door het feit dat ik borstvoediny geef). Onlangs heb ik wel wat bloed verloren wat wel enorm lijkt en ruikt op het bloedverlies wat ik had tijdens de zwangerschap van mijn eerste. Ik heb enorm last van de kwaaltjes, missijkheid,vermoeid zijn, hoofdpijn, zeurende menstruatiekrampen en mijn hormonen slaan op hol! En het engste van alles is dat ik nu al twee weken beweging voel in mijn buik, en ik herken echt hoe het voelt als er een kleine in je buik zit.. Ik heb in de afgelopen 4 maanden al 21 zwangerschapstestem gedaan (een hoop geld verspild). En allemaal negatief! ik slik de pil netjes iedere dag. Ik wordt er gewoon niet goed van om in deze onzekerheid te leven. Ik kamp al sinds ik 10 jaar oud ben met gezondheidsklachten, en de hele huisartspraktijk kent me omdat ik er zovaak ben. Maar op de een of ander manier durf ik hiermee niet aan te komen.. Ik wil zo graag een echo zodat ik het gewoon kan afsluiten..2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 22:08Ga nou gewoon naar de huisarts en bespreek je klachten.
Reageren
Je hebt geen menstruaties omdat je borstvoeding geeft. Er wordt prolactine aangemaakt om de melkproductie op gang te houden. Maar prolactine houdt ook de eisprong tegen. Daarom dus geen menstruaties. Zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Daarnaast neem je ook nog de pil.Anoniem6 april 2016 om 22:31Als zoveel testen uitwijzen dat je niet zwanger bent lijkt het me sterk dat je toch zwanger zou zijn.
Je geeft zelf eigenlijk al de verklaring voor het niet menstrueren.
Je geeft aan dit gevoel al zo’n 4 maanden te hebben, dan zou je buik ook moeten groeien.Ik zou zeggen, als je al zo vaak bij de huisarts bent geweest kan deze keer er ook nog wel bij:) gun jezelf de geruststelling.
Reageren