Zoeken Vraag het forum

Ruim over tijd geen menstruatie/pos ztest wel pos ovutest gehad

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Zaterdag 9 januari heb ik een positieve ovulatietest gehad, merkte het zelf ook aan cervixslijm. In deze dagen ook met regelmaat seks gehad. De 2 weken daarna bruin/roestig/roze bloedverlies gehad. Heel licht tot aan NOD, ook af en toe buikpijn en misselijkheid gevoeld. Op ongeveer zaterdag 23 januari zal mijn NOD dag zijn geweest. Test gedaan maar niet positief. Sinds NOD nog steeds afscheiding maar nu zonder bloed/kleur is doorzichtiq/wit en waterig. Elke keer als ik het voel lopen denk ik dat mijn menstruatie begint maar blijkt dat doorzichtig/witte waterige afscheiding. Het is nu inmiddels donderdag 28 januari en ik heb nog steeds geen menstruatie en geen positieve test. Iemand hier ervaring mee? Die eisprong heb ik 99.9% zeker gehad dan moet de menstruatie/pos test toch ook een keer komen? Wanneer ga je naar de dokter (of is dat overdreven)?

Context: Juli/aug spiraal laten verwijderen. In november hele maand spotting, in december 2 weken menstruatie. Daarna 9 januari positieve ovulatietest gehad.

Alvast dank!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Die eisprong heb ik 99.9% zeker gehad [/quote] waarom ben je daar zo zeker van?
    Aangezien je sinds het verwijderen van de spiraal maar een menstruatie hebt gehad, is het nogal moeilijk om je NOD te bepalen. Je menstruaties kunnen namelijk nog wel onregelmatig zijn.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Ik las dat de luteale fase gem. 14 dagen duurt en omdat ik een pos ovu test had en juiste cervixslijm en buikpijn denk ik dat ik een eisprong heb gehad. Of klopt dat niet?

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen.

Een positieve ovulatietest is echter geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt. Een test meet alleen maar het LH hormoon dat afgegeven wordt om in de regel een eisprong te bewerkstelligen maar is geen garantie voor een daadwerkelijke ovulatie

Reageren
Reageer op: Ruim over tijd geen menstruatie/pos ztest wel pos ovutest gehad
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.