- Anoniem28 januari 2016 om 18:16
Hallo,
Zaterdag 9 januari heb ik een positieve ovulatietest gehad, merkte het zelf ook aan cervixslijm. In deze dagen ook met regelmaat seks gehad. De 2 weken daarna bruin/roestig/roze bloedverlies gehad. Heel licht tot aan NOD, ook af en toe buikpijn en misselijkheid gevoeld. Op ongeveer zaterdag 23 januari zal mijn NOD dag zijn geweest. Test gedaan maar niet positief. Sinds NOD nog steeds afscheiding maar nu zonder bloed/kleur is doorzichtiq/wit en waterig. Elke keer als ik het voel lopen denk ik dat mijn menstruatie begint maar blijkt dat doorzichtig/witte waterige afscheiding. Het is nu inmiddels donderdag 28 januari en ik heb nog steeds geen menstruatie en geen positieve test. Iemand hier ervaring mee? Die eisprong heb ik 99.9% zeker gehad dan moet de menstruatie/pos test toch ook een keer komen? Wanneer ga je naar de dokter (of is dat overdreven)?
Context: Juli/aug spiraal laten verwijderen. In november hele maand spotting, in december 2 weken menstruatie. Daarna 9 januari positieve ovulatietest gehad.
Alvast dank!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 januari 2016 om 18:30[quote]Die eisprong heb ik 99.9% zeker gehad [/quote] waarom ben je daar zo zeker van?
Reageren
Aangezien je sinds het verwijderen van de spiraal maar een menstruatie hebt gehad, is het nogal moeilijk om je NOD te bepalen. Je menstruaties kunnen namelijk nog wel onregelmatig zijn.Anoniem28 januari 2016 om 18:37Hoi,
Ik las dat de luteale fase gem. 14 dagen duurt en omdat ik een pos ovu test had en juiste cervixslijm en buikpijn denk ik dat ik een eisprong heb gehad. Of klopt dat niet?
ReagerenJohn (moderator)
28 januari 2016 om 19:59Het zou kunnen.
Een positieve ovulatietest is echter geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt. Een test meet alleen maar het LH hormoon dat afgegeven wordt om in de regel een eisprong te bewerkstelligen maar is geen garantie voor een daadwerkelijke ovulatie
Reageren