- Anoniem22 augustus 2017 om 10:31
Hallo, ik ben 19 jaar en ondertussen ongeveer 14 dagen over tijd. Ik zeg ongeveer omdat ik nogal onregelmatig ben (neem de pil niet) en ga uit van een cyclus van 32 dagen omdat deze lengte het vaakst voorkomt. In de periode tussen mijn vorige menstruatie en nu heb ik twee keer geslachtsgemeenschap gehad, steeds met een condoom (niet gescheurd, niet afgegleden en gecontroleerd op gaatjes met water). Ik heb op de 40ste dag ook een zwangerschapstest uitgevoerd en die was negatief. Vandaag heb ik een zeurderig gevoel in mijn onderbuik/ter hoogte van mijn eileiders.
Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn voor het uitblijven van mijn menstruatie?
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 11:56Dat is moeilijk te zeggen. Zeker omdat je al een onregelmatige menstruatie hebt. Je zou naar de huisarts kunnen gaan en een verwijzing kunnen vragen voor de gynaecoloog voor verder onderzoek,
ReagerenCatotootje22 augustus 2017 om 14:51Een onregelmatige menstruatie kan duiden op insulineresistentie en oestrogeendominantie. Je kan op internet het nodige vinden over insulineresistentie, metabool syndroom en oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen. In elk geval zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon dat helpt om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
Voor een goede hormoonwerking zijn ook allerlei stoffen nodig; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. bij tekorten kunnen er ook ontregelingen optreden.
ReagerenAnoniem22 augustus 2017 om 17:17Maar jullie achten de kans dat ik zwanger ben dus niet erg groot? Want dat is voorlopig mijn grootste zorg. (Ik vergat er ook nog bij te zeggen dat er steeds voortijdig werd terug getrokken)
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 17:27Er zijn toch condooms gebruikt? Lijkt me dan moeilijk om zwanger te raken, als ze niet stuk zijn gegaan. Daar zijn die dingen namelijk voor bedoeld. Om niet zwanger te raken…
Reageren