Zoeken Vraag het forum

eisprong en alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zou volgens schema gisteren (vrijdag) mijn eisprong moeten hebben. Donderdag een ovulatietest gedaan die was positief.
    Donderdagnacht nacht alcohol gedronken, waar ik ziek van ben geworden. Nu had ik gister dus terwijl ik zo ziek was nog een keer getest en toen hadden ik nog maar een heel licht streepje. Ik heb gister avond we leven seks gehad.

Hoe kan het dat ik nu maar 1 dag positieve test heb. Kan dat door de alcohol komen, heb ik nu geen eisprong gehad ? Wat zou de kans op zwangerschap zijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De alcohol zal daar niets aan doen…..
    Een dag of twee voordat de eisprong plaatsvindt, stijgt het niveau van het luteïniserend hormoon (LH) drastisch. Dit hormoon is altijd in het lichaam aanwezig en is verantwoordelijk voor het rijpen van de eicel. De waarden kunnen oplopen tot wel twintig keer meer dan het normale niveau. Deze stijging van het LH hormoon noem je de LH piek. Een ovulatietest spoort verhoogde concentraties van dit luteïniserend hormoon in de urine op. Wanneer de ovulatietest een LH piek heeft gedetecteerd, zal de test positief zijn. De ovulatie volgt tussen de 24 tot 36 uur na de positieve ovulatietest.

Je had dus eerder met de ovulatie test moeten beginnen. Je begint eigenlijk een aantal dagen voor je vermoedelijke ovulatie te testen en gaat net zo lang door met testen tot je een positieve test hebt.

Er is in ieder geval wel een kans op zwangerschap

Reageren
    Anoniem

Ik heb de dagen ervoor ook getest. Woensdag nog licht streepje vandaar dat ik zeker weet dat ik donderdag de eerste positieve test had.
    Kan de alcohol ervaring zorgen dat ik heen eisprong meer heb?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg waarschijnlijk. Je LH hormoon piekt sowieso maar een of hooguit 2 dagen voor de eisprong. Ik begrijp niet zo goed waar je je zorgen over maakt. Want volgens mij is er niks aan de hand. Je zult alleen iets vaker seks moeten hebben rondom de eisprong als je zwanger wil worden.

Reageren
Reageer op: eisprong en alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.