Zoeken Vraag het forum

Twijfel, wil geen teleurstelling.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mensen, wie kan me goed advies en of tips meegeven? Ik heb 3 jaar de prikpil gehad. Dit jaar begin Jan. heb ik de laatste prikpil gehad omdat me vriend en ik een 2de kinderwens hebben. 8 maanden later werd ik nog steeds niet ongesteld dus me zorgen uitgesproken bij de huisarts. Ik heb me bloed laten prikken en een potje plas in moeten leveren. Op basis daarvan zou eruit komen of ik voldoende hormonen zou hebben voor een eisprong of niet.22 September. 2015 ging ik opnieuw naar de huisarts volgens afspraak om uitslag te bespreken. Ze vertelde dat ik voldoende hormonen had voor eisprong en ……. op die dag had ik ook de eisprong. Ik heb … gehad tussen 18.30/19.00 uur. 12 Okt. Zou ik moeten menstrueren maar is nog niet gebeurt. Ben nu 12 dagen overtijd. Ik heb na de laatste prikpil 3 maanden gewacht en in die totale 8 maanden geen menstruatie gehad.Heb sex gehad op de dag zelf dat ik eisprong had. Wel begin avond. Tot nu toe geen menstruatie. Hoe groot is de kans als ik 12 dagen overtijd ben, en geen menstruatie heb gehad, toch zwanger ben? Want heb toch sex gehad op de dag dat ik eisprong had.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan natuurlijk niemand beantwoorden. Je zult toch een zwangerschapstest moeten doen als je weten wilt of je zwanger bent ja of nee.

Het zou kunnen dat je zwanger bent, maar het kan ook zijn dat je menstruatie op een ander tijdstip komt. Zeker omdat je de eerste maanden niet ongesteld bent geweest. Je kunt namelijk je cyclus nog niet bepalen. Dat kan eigenlijk pas als je 3 maanden achter elkaar een menstruatie hebt gehad.

Hoe weet je overigens zo precies dat je een eisprong hebt gehad?

Reageren
Reageer op: Twijfel, wil geen teleurstelling.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.