- Anoniem19 september 2015 om 10:47
Hallo, vanaf mijn 17e tot mijn 21e heb ik de pil geslikt, en ben er daarna mee gestopt voor goed. ik ben nu 24 en mijn man en ik proberen een kind te krijgen. nu zijn wij verhuisd naar een land waar het klimaat ietsjes warmer is dan in nederland (bloedheet). mijn cyclus was gewoon 4 weken, ik kon het tot op de dag uitrekenen en dan kwam mijn menstruatie. dat heb ik nog maar 1 keer gehad sinds we hier wonen. dat was 24 juni. vanaf toen heeft mijn cyclus 6 weken geduurd ik dacht dat ik zwanger was, 2 positieve testen, maar de gynacologe kon niets zien. toen kreeg ik na 42 dagen dus mijn menstruatie echter duurde deze maar 3 dagen en het was alleen maar een beetje bruine afscheiding. anderhalve week daarna nogmaals naar de gynacologe en deze vertelde mij dat ik een prachtige baarmoeder had, een hele grote baarmoeder en ik was in perfecte staat om zwanger te worden, ik had mijn eisprong kon ze zien. nu vandaag precies 42 dagen later heb ik mijn menstruatie gekregen, alweer een heel klein beetje en weer zo laat. wij maken ons extreme zorgen omdat dit voor mij totaal nieuw is. ik heb altijd een hele mooie menstruatie gehad en het voelt voor mij alsof dat nu allemaal weg is. de moed zakt me een beetje in de schoenen/slippers.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 september 2015 om 11:47Het is heel goed mogelijk dat de klimaatverandering voor een deel de oorzaak is voor je veranderde menstruatie. Het andere deel kan worden veroorzaakt door te weinig vocht inname.
Reageren
In Nederland zou de vochtinname rond 1,5 – 2 liter per dag liggen. Als je bent verhuisd naar een gebied waar het inderdaad veel warmer is, zou je minimaal 3 liter water per dag nodig hebben.Anoniem19 september 2015 om 11:59bedankt voor uw snelle reactie, ik wist niet dat het daar aan kon liggen. ik loop namelijk al sinds mijn 15e rond met blaas en nierbekkenontsteking. heb er de afgelopen 2 jaar geen last meer van gehad maar na het verhuizen heb ik weer volop last ervan. ik probeerde me telkens aan de 2 liter te houden, maar dan zal ik proberen er 3 van te maken. dat is voor mij heel moeilijk want heb haast nooit dorst en kan geen grote slokken nemen. als ik denk dat de fles leeg is zit ik pas op de helft hahahaha. Heel erg bedankt.
Reageren