- Anoniem5 april 2015 om 14:39
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben ongeveer twee jaar geleden gestopt met het slikken van de pil. In januari van dit jaar ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden en ongeveer 2 weken geleden voor de tweede keer. De afgelopen week heb ik veel onbeschermde seks gehad.
Ik heb een morning after pil geslikt, maar deze pas 5 dagen na de eerst keer onbeschermde seks ingenomen. Daarna heb ik echter nog meerdere malen onbeschermde seks gehad.
Derhalve wil ik graag een zwangerschapstest uitvoeren, maar aangezien mijn cyclus dusdanig onregelmatig is, heb ik geen idee vanaf wanneer ik deze test kan doen. Wie kan mij helpen?MVG
Laura3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 april 2015 om 17:21Een MAP moet binnen 72 uur na de onbeschermde seks worden genomen. Na 5 dagen is dat een kansloze actie.
Reageren
Een zwangerschapstest kun je 2,5 tot 3 weken na de onbeschermde seks doen.Anoniem5 april 2015 om 18:29Ik ben me er van bewust dat de pil geen nut heeft voor de seks vijf dagen geleden. Ik neem aan dat deze wel nut heeft voor de onbeschermde seks van gisteren.
Reageren
Bedankt voor uw reactie.John (moderator)
5 april 2015 om 20:09Als het binnen 72 uur na de seks was wel. Behalve als je van een eerder moment zwanger zou zijn geraakt.
Reageren