Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapstest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb onzekerheid en wil graag zekerheid.
    Ben nu vijf maanden aan de pil en heb iedere keer na drie weken een stopweek gehouden.
    In alle stopweken ben ik ongesteld geworden alleen de laatste keer was het iets minder dan normaal voor mijn gevoel. Daarnaast heb ik tijdens mijn strip een aantal dagen, (niet per se achtereenvolgend) last van lage buikpijn, misselijkheid en soms ook hoofdpijn.
    Ook heb ik af en toe last van een opgeblazen gevoel.

Als ik terugkijk op de afgelopen maanden heb ik naar mijn weten de pil correct geslikt.
    Ik heb wel een keer gehad dat de pil wat langer op m’n tong bleef liggen, maar daarna alsnog doorgeslikt. En dat ik een keer op de achtste dag (de dag dat ik weer met nieuwe pilstrip begon) nog seks heb gehad. Dit is toch gewoon beschermd? Ook heb ik wel eens alcohol op na het innemen van de pil, maar dit lijkt mij ook geen probleem? Het laatste wat ik me kan bedenken is dat ik een keer wat verdunde ontlasting heb gehad een paar maanden terug, maar dat was geen diarree. Dus hier naar kijkende zou je denken dat het geen zwangerschap zou kunnen zijn.

Toch heb ik mijn twijfels. Er zijn ook mensen die correct de pil slikken en toch zwanger raken of mensen die gewoon ongesteld worden tijdens hun zwangerschap.Ik ben bang dat ik zo iemand ben. Daarom denk ik erover na om een zwangerschapstest te doen om mijn onzekerheid weg te nemen.

Als ik door de pil heen toch zwanger zou zijn, dan zou dat al langer dan drie weken zijn. Is het dan mogelijk om op welke dag of tijdstip je ook wilt een zwangerschapstest te doen? Of moet je dat echt doen op de dag dat je normaal ongesteld moet worden?

Ik hoop dat er iemand is die mij serieus kan helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

20 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote] Er zijn ook mensen die correct de pil slikken en toch zwanger raken of mensen die gewoon ongesteld worden tijdens hun zwangerschap.[/quote] dat is zeer onwaarschijnlijk. Dat zijn overwegend allemaal verhalen waarbij mensen soms toch wat dingen zijn vergeten of de weergave niet helemaal overeenkomt met de werkelijkheid.

Met hetgeen je schrijft is er geen enkele reden om aan te nemen dat je zwanger zou zijn.
    Je kunt na 2,5 week na de onveilige seks een zwangerschapstest doen.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik heb ook een vraag.
    Ik ben aan de pil en heb nu voor een tweede keer een ongesteldheid die voornamelijk uit bruinig/donker bloed bestaat. Zwangerschapstesten heb ik al gedaan, want het zou dan langer dan vier weken geleden moeten zijn, maar die waren allemaal negatief.

Ik heb last van een spastische darm die waarschijnlijk is ontstaan door stres. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Waar komt het bruine bloed vandaan en waarom is het niet gewoon rood zoals bij andere keren dat ik ongesteld was?
    Wie kan mij meer uitleg geven?

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Hoe lang gebruik je de pil al?
    Je hebt nu dus dan een stopweek, heb je alleen maar bruine afscheiding of is er ook gewoon bloed bij?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 24 jaar oud.
    Zit nog niet heel lang aan de pil, iets meer dan 5 maanden. Ik houd iedere keer een stopweek na een strip. Normaal wel gewoon begonnen met wat bruin bloed en dan overgegaan in rood bloed, maar nu dus bij m’n vorige ongesteldheid en deze bijna alleen maar bruin bloed. Een heel klein beetje rood.

Ik maak me er wel een beetje zorgen om.

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat de pil die je nu gebruikt toch niet zo geschikt is. Misschien te zwaar.. Ga met de klachten naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.

Reageren
    Anoniem

Oke.
    Kun je uitleggen hoe ik dan tot deze ongesteldheid kom. Ik ben bang dat ik iets onder m’n leden heb. En ondanks de testen ben ik toch bang voor een zwangerschap, ook al heb ik naar mijn weten de pil goed geslikt. Ik heb zo’n test gedaan van Kruidvat 3x in totaal: allemaal negatief..

Reageren
    John (moderator)

Als je pil qua samenstelling te licht of te zwaar is, kan dat invloed op de onttrekkingsbloeding. Hierdoor zou het dan kunnen zijn dat er maar geringe bloedingen ontstaan, waarbij bloed achterblijft in de baarmoeder. Dat komt er dan uit als bruin/zwarte afscheiding.

Zoals ik al schreef: Ga naar de huisarts en bepreek het met hem/haar

Reageren
    Anoniem

Ik heb de huisarts al gebeld, maar hij is momenteel met vakantie. Ik heb even met de assistente overlegd en die zegt inderdaad dat het van de pil zou kunnen komen en dat ik me verder geen zorgen moet maken. Ik zou verder zelf ook niet weten waarvan. Zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn? Volgende week moet ik even terugbellen als de dokter er weer is.

Reageren
    John (moderator)

Gezien je leeftijd, is dat och het meest voor de hand liggende.
    Het komt best wel vaker voor hoor. Ik denk ook dat je je daar geen zorgen over moet maken.

Reageren
    Anoniem

Oké, dank je voor je uitleg en toch ook wel geruststellende woorden 😉

Reageren
    Anoniem

Tandor,

Ik had nog een vraagje.
    Ik heb nu voor donderdag een afspraak staan bij de huisarts i.v.m. hoofdzakelijk bruin bloed tijdens mijn ongesteldheid. Had de assistente verteld dat ik daarnaast tijdens het gebruik van m’n strip ook nog last heb van een zeurende buikpijn onderin, misselijkheid en hoofdpijn. Dit is overigens niet iedere dag en altijd allemaal tegelijk, maar een paar dagen, ‘her en der verspreid’, tijdens m’n strip. Kan dit ook komen door dat die pil niet voor mij geschikt is?

En de pil blijft toch wel even betrouwbaar als andere pillen (als je hem goed slikt) als het op dat moment wellicht een te zware of lichte pil voor me is?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Reageren
    John (moderator)

Aan de betrouwbaarheid van de pil doet dat ver niets af. Dat blijft hetzelfde.

Reageren
    Anoniem

Oké, en de eerste vraag die ik stelde, kunnen die klachten komen door een niet geschikte pil voor mij?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad heel goed kunnen.

Reageren
Reageer op: Zwangerschapstest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.