Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapstest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Afgelopen maand is mij opgevallen dag mijn buik wat boller is geworden, vooral in de avond is dit erger. Ik slik 4 jaar de pil en neem de pil elke ochtend in.
    Afgelopen week heb ik wel mijn menstruatie gehad. Maar omdat de pil niet 100% betrouwbaar is en mijn buik me opviel heb ik de laatste dag van mijn menstruatie een test gedaan deze was negatief. Ik las daarna op internet dat je een test twee weken na onveilig seks moet afnemen dus heb ik drie dagen na de eerste test een tweede zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Mijn vraag is kan ik op deze test vertrouwen of moet ik nog een test doen? Het is nogal lastig om te weten wanneer je een test moet doen als je de pil slikt. Ik ben bang dat het een obsessie gaat worden omdat ik vooral naar mijn buik kijk die in de avond boller is dan normaal.

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Je hebt je menstruatie gehad en de testen waren negatief. Dus een zwangerschap is niet echt voor de hand liggend.[quote]Afgelopen maand is mij opgevallen dag mijn buik wat boller is geworden, vooral in de avond is dit erger.[/quote]
    Als je zwanger bent blijft je buik ook overdag boller.
    Er kunnen andere redenen zijn waarom je buik ´s avond wat opzet. Dat kan met de avondmaaltijd te maken hebben bijvoorbeeld.

Reageren
    Anoniem

Dankje voor je antwoord. Mijn buik is normaal altijd super plat, maar nu onder me navel wat bol overdag en in de avond nog boller. Maar als ik zwanger zou zijn dan had mijn buik de hele dag even bol moeten zijn? En niet zoveel verschil?
    Normaal zou ik me niet zo’n zorgen maken, maar ik word echt heel moeilijk dikker en nu ineens is het dus boller vandaar dat ik onrustig ben.

Reageren
    Tandor1

Als je buik begint te bollen door zwangerschap dan blijft gedurende dag en nacht.

Reageren
    Anoniem

Oké, super bedankt voor je antwoord!

Reageren
Reageer op: Zwangerschapstest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.