Home / Zwanger worden / ben ik zwanger..?
Ik heb nu ongeveer 2 weken geleden geslachtsgemeenschap gehad, ik was die avond vergeten de pil te slikken en heb die dus ongeveer 24/25 uur na de gemeenschap geslikt, gister ben ik ongesteld geworden en nu (1 dag later) ben ik t al bijna niet meer, zou ik zwanger kunnen zijn ..?
In welke week van de strip was je de pil vergeten?
Ik heb afgelopen donderdag mn laarste pil genomen, dus ongeveer de 3e week
Volgens mij klopt het niet helemaal.
als je afgelopen donderdag de laatste pil hebt genomen en 2 weken geleden seks hebt gehad waarbij de pil was vergeten, kan het volgens mij niet de derde week zijn. De derde week was dan vorige week...
Even nadenken........Als het in de tweede week was is er sowieso niets aan de hand.
Welke pil gebruik je?
Nou, ik heb afgelopen donderdag me laatste pil geslikt en heb die vrijdag daarvoor geslachtsgemeenschap gehad dus het was week 2/3 ik gebruik Levonorgestrel 0,03/0,15 mg
Nou, ik heb afgelopen donderdag me laatste pil geslikt en heb die vrijdag daarvoor geslachtsgemeenschap gehad dus het was week 2/3 ik gebruik Levonorgestrel 0,03/0,15 mg maar die week na de gemeenschap heb ik wel diaree gehad en heb geen extra pillen geslikt
Het is nogal een wezenlijk verschil of het in week 2 of week 3 was.
Als het in week 2 was is er verder niets aan de hand. Als het in week 3 was kan dat wel zwangerschapsrisico hebben.
Het was dus in week 3, je zou op het einde van de week een test kunnen doen. Ik acht de kans wel erg klein omdat je je onttrekkingsbloeding hebt. Wacht even af of de bloeding niet toch nog doorzet.
Ik ben meestal van maandag tot donderdag/vrijdag ongesteld en dit keer is t vandaag al bijna gestopt en heb wel beetje buikpijn, heb vorige week (laatste week dat ik de pil slikte) diaree en buikpijn gehad, wanneer zou ik het best een test kunnen doen ?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!