Zoeken Vraag het forum

Kan ik zwanger zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

In mei ben ik na 8 jaar gestopt met de pil. Ik was daarna gelijk weer regelmatig ongesteld elke 16de van de maand begon mijn menstruatie, deze duurde dan 5 dagen.

Nu 2 week geleden werd ik in plaats van 16 augustus 12 augustus ongesteld, dit is dus 4 dagen eerder. Ik had niet zoals anders de menstruatiepijntjes en ook was de uitscheiding anders. Ik had meer bruin/rode dan de rode uitscheiding, dit duurde zo’n 8 dagen. Maar de hoeveelheid was erg weinig, tampon was maar 1 keer in die 8 dagen volledig verzadigd. Al die andere keren was alleen het bovenstukje iets wat verzadigd.

Na die 8 dagen bleef ik een apart drukkend gevoel in mijn onderbuik houden, lijkt wat op menstruatie krampen. Tot op heden heb ik dat nog steeds, met af en toe wat steekjes in mijn liezen. Verder heb ik wat last van brandende ogen, wat last van obstipatie, steken vlak bij middenrif trek door naar borstkas, re-borst lijkt wat groter te zijn geworden, hoofdpijn, gisterochtend wat witte slijmvlokjes/slierten in de urine, vermoeide benen en heb het idee dat bepaalde eten niet meer hetzelfde smaakt.

Door de rare menstruatie ben ik gaan denken of dit geen innestelingsbloeding kan zijn geweest. in combinatie van de vage klachten die ik heb.

Ik heb gisterochtend toch even een test gedaan, deze was negatief.

Kan ik toch zwanger zijn of zijn dit de klachten van het ontpillen?

– Mar –

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het onregelmatige in je menstruatie kan van het ontpillen zijn. Maar niet alle klachten die je hebt.Je zou een blaasontsteking kunnen hebben.
    Ga naar de huisarts en laat je urine controleren.

Reageren
    Anoniem

Het is geen blaasontsteking.

Dacht zelf eerst ook dat het nog van het ontpillen was de vreemde menstruatie die ik heb gehad, maar toen ik de andere klachten kreeg ben ik toch gaan twijfelen.

Heb de laatste dagen ook af en toe momenten dat ik het opeens erg warm krijg, terwijl ik op dat moment stil zit. Vanaf gister heb ik af en toe wat steekjes boven in mijn borsten, de borsten voelen verder soepel aan. Steekjes/druk in onderbuik heb ik nog steeds.

Mocht ik nou wel zwanger zijn, wanneer zou dan het beste zijn om weer een test te gaan doen?

-Mar-

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest kan worden uitgevoerd vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten ongesteldheid. Sommige testen 4 dagen eerder.Maar hier zit dan ook gelijk het probleem als je onregelmatige menstruaties hebt. Je zou als richtlijn de 30ste dag na de eerste dag van de vorige menstruatie kunnen nemen.

Reageren
    Anoniem

Vanmiddag al een test gedaan ivm aanhoudende vage klachten.

Heb de test 2 voor 5 van kruidvat gebruikt.
    Binnen 10 minuten na afleestijd van 5 minuten begon de testlijn wat te roze/paars verkleuren, wel heel licht.

Kan ik het de test als positief beschouwen?

-Mar-

Reageren
Reageer op: Kan ik zwanger zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.