- Anoniem19 juli 2014 om 09:09
Lieve meiden,
Ik vroeg mij af vanaf welke waarde je weer een eisprong kan krijgen na een miskraam / curretage. Ik lees veel over dat als je waarde onder de 5 is dat het dan pas weer kan kan maar heb ook gelezen dat het vanaf 30 al kan? wat is waar?
Zit beetje in moeilijke situatie heb op 22 juni miskraam gehad en op 2 juli curretage sindsdien nog geen negatieve test in mn handen gehad maar ze werden eindelijk vorige week lichter tot gister worden de testen weer donkerder? de testen zijn van hetzelfde merk Action en KV (beiden dubbel getest) dus daar kan het niet aanliggen…
Lijkt mij onmogelijk dat ik weer zwanger ben maar zou het kunnen dat die zw.testen op LH hormoon reageren dat ik mss een eisprong heb?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juli 2014 om 15:01Een zwangerschapstest reageert op het HCG hormoon en niet op het LH hormoon.
Reageren
Het is mogelijk dat op dit moment je HCG hormoon nog steeds verhoogt is.
Aangezien je in juni een miskraam hebt gehad en begin juli een curettage is het zeer onwaarschijnlijk dat je nu weer zwanger bent. De referentiewaarden voor LH zijn:
Vrouwen (volwassen) voor en na ovulatie: 1-8 U/L, rondom ovulatie 10-55 U/L en postmenopausaal 15-90 U/L.
Ik vraag me ook af waarom je je zo kort na een curettage zwangerschapstesten doet. Volgens mij is dat dus totaal zinloos.Anoniem19 juli 2014 om 17:35Ik heb dit gedaan om te kijken of het hormoon al uit mn lichaam is zodat als we opnieuw zwanger worden over x aantal weken dat ik dan zeker weet dat het van een nieuwe zw.schap is en niet HCG van de miskraam!
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2014 om 17:51Daar gebruik je toch geen zwangerschapstesten voor.
Reageren
Je zult toch gewoon je volgende menstruatie moeten afwachten. Voor sommige dingen moet je toch echt gewoon even geduld hebben.