Zoeken Vraag het forum

Daling hcg waarde

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik heb een vraag en ben er best onzeker betreft mijn zwangerschap.
    Ik zou nu ongeveer 6 weken zwanger zijn. Vorige week heb ik een echo gehad en daarom was nog niets te zien, ben toen doorverwezen naar de gyn. en zij zag wel niets meer dan de verloskundige. Wel positief getest en baarmoeder zag er goed uit voor een beginnende zwangerschap.
    Mijn hcg waarde is gedaald van 295 naar 90. Maar miskraam blijft uit. Heb ook geen krampen en voel mij nog steeds enorm zwanger! Wel is het zo dat ik het medicijn euthyrox gebruik voor mijn traag werkenden schildklier. Heb in een aantal forums gelezen dat deze invloed kunnen hebben op de hoogte van de hcg waarde. Mijn gyn. gaf aan dat ik geen hoop mag hebben en dat deze zwangerschap hoe dan ook in een miskraam eindigt. Wil de hoop nog niet opgeven aangezien ik het gevoel heb dat deze nog kans heeft. Is het nu echt zo dat het onmogelijk is om een goede zwangerschap te hebben als de waarde van de hcg gedaald is?
    Vrijdag moet ik weer bloed laten prikken om het hcg te meten en krijg ik wederom een echo. Mijn gyn. gaf ook aan dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn en hier rekening mee moet houden.
    De onzekerheid is niet te doen. Heeft iemand ervaring met hetzelfde soort verhaal als het mijne?
    Dank je.

Barbra
    Op de echo zien ze niets zitten.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik vrees dat de gynaecoloog het helaas bij het rechte eind heeft…

Reageren
    Anoniem

dalende hcg heeft nooit een goede afloop, ik zou me toch al mentaal beginnen voorbereiden

Reageren
Reageer op: Daling hcg waarde
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.