Zoeken Vraag het forum

Miskraam, menstruatiepijn, onvruchtbaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • LiesQ

[i][b]Een hele goede avond,[/b]

Ik heb een dringende maar zorgverwekkende vraag en die luidt; ..

Vanaf mijn 8e heb ik al mijn menstruatie alleen met overdreven extreme pijnen en krampen, de pijnen zijn zo heftig dat ik niet het huis uit kan, geel word, over moet geven en zo moe ben echt zo vreselijk moe. Ik slik gigantisch veel pijnstillers, zetpillen en kruiken. Het is niet te houden en ik heb overdreven veel bloedverlies en onwijs veel stolsels erin zitten. De laatste maanden is het erbij gekomen dat ik buiten de menstruatie om ook veel lichte houdbare steekjes heb in mijn baarmoeder. Ik heb al een jaar lang onveilig seks met mijn partner alleen zwanger worden? Ho maar, meest vruchtbare dagen niet nergens en we doen het om de twee dagen zoiets.
    Heb zelf het idee meerdere malen zwanger te zijn geweest vanwege aderen in tepels, moedergevoelens en misselijk van geuren waar ik nooit op lette. Alleen dat werden vroegtijdige miskramen dus (denk ik) verder heb ik de twee menstruaties terug gigantische stolsels verloren (als het niets anders is???)..
    Ik heb er een foto van gemaakt en het lijkt net een rood omhulsel waar iets in ligt….

Ik zou graag de foto laten zien hier voordat ik naar de huisarts ga vanwege mijn sociale angsten onder anderen ik weet niet of dat mag?

Ik heb graag jullie meningen over mijn verhaal,

Liefs lisa.

10 reacties
    Reageren
    Tandor1

Beste LiesQ
    De foto kun je rustig plaatsen. Dat geeft alleen maar duidelijkheid. Daarnaast zou ik graag weten hoe oud je bent.
    Gebruik je medicijnen drugs of alcohol?

Reageren
    LiesQ

Beste Tandor.

Ik ben negentien jaar en ik gebruik geen drugs meer, alcohol haast nooit en medicatie alleen pijnstillend tijdens de menstruatiepijn omdat de pijn erg extreem is.

Reageren
    LiesQ

Het lukt mij maar niet een foto te plaatsen via de ipad. Als ik op toevoegen klik om mijn foto te plaatsen als bericht blijft de site maar laden zonder er iets gebeurd, is er een andere mogelijkheid?

Reageren
    Tandor1

Ik dacht dat ik in een andere discussie had gelezen dat je wel nog blowde. Maar goed…
    Ik denk dat je deze klachten niet los moet zien van de psychische problemen die je hebt. Ik heb je topic over borderline gelezen en nog een antwoord dat je gaf in een ander topic. Je hebt namelijk een hele range aan klachten. Ik las ook dat je mee hebt gedaan aan VERS trainingen, zonder succes. Wist je behandelaar (ik neem aan bij de GGZ) van je LSD gebruik af?
    Ik acht het namelijk niet onmogelijk dat je psychische problemen veroorzaakt kunnen zijn door het LSD gebruik.

Reageren
    Tandor1

Ik denk dat je de foto via een PC of laptop moet uploaden.

Reageren
    LiesQ

De LSD heeft verder niks met de borderline te maken want de klachten had ik voorheen ook. Ze weten van het gebruik enkel hallucinaties en waanbeelden kunnen er uit voort komen de rest heeft er niks mee te maken

Reageren
    LiesQ

Blowen ben ik maanden geleden mee gestopt

Reageren
    Tandor1

Ik ben het dus niet met je eens. Er kleven wel wat meer nadelen aan het gebruik van LSD. Je gebruikt(e) al vanaf je 12de drugs en LSD.
    LSD kan wel degelijk psychische gevolgen hebben.
    Psychiatrische ziektes (depressie, psychose) kunnen verergeren, of langer duren.
    Verwonding door je in een gevaarlijke, of onhandige, situatie te begeven.
    Bij mensen met een psychiatrische ziekte zoals bijvoorbeeld een depressie of psychose verhevigt LSD de aandoening. [b]Sluimerende depressies en psychosen kunnen naar boven komen en langdurig narigheid veroorzaken.[/b] Er zijn in de hippiejaren heel wat mensen in psychiatrische inrichten terecht gekomen door LSD gebruik.
    Het is ook bekend dat psychische aandoeningen veel lichamelijke klachten kunnen veroorzaken. En daarmee zeg ik dus zeker niet dat je lichamelijke klachten er niet zijn of niet kunnen zijn.
    Maar wel dat je alle klachten in een groter verband moet zien. Het een kan dus wel degelijk met het ander te maken hebben.

Reageren
    LiesQ

Dat klopt op die punten maar niet op de borderline waar het mij omgaat want dat was daarvoor allang aan de gang. Overigens had ik deze vraag over de menstruatie etc

Reageren
    Tandor1

Heb je nog een mogelijkheid gevonden om de foto te plaatsen?

Het is mogelijk dat het om een decidual cast gaat. Dat is een groter stuk van het baarmoederslijmvlies dat loslaat. Dat is op zich niet ernstig. Kijk anders even op:
    https://www.google.nl/search?q=decidual+cast&rlz=1C1SKPC_nlNL525NL525&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=N9HBUo6IOeyr0gW08ICIDQ&sqi=2&ved=0CD4QsAQ&biw=1280&bih=615
    Daar zijn een aantal afbeeldingen te zien. Wellicht vindt je iets vergelijkbaars.

Reageren
Reageer op: Miskraam, menstruatiepijn, onvruchtbaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.