- miep19 augustus 2013 om 19:51
Ik ben begin juni gestopt met de pil. 16 Juni was de eerste dag van mijn menstruatie, inmiddels zijn we 9 weken en 1 dag verder en ben nog steeds niet gemenstrueerd. Zwangerschapstesten geven negatief aan.
Heb veel druk op de blaas, ook wanneer blaas leeg is
Moet veel plassen
(geen blaasontsteking, heb ik vaker gehad en weet hoe dit voelt)
Hoofdpijn
Onderrugpijn
Rond cyclusdag 28, 7 dagen lang wat bruinverlies gehad
Mijn ogen kunnen regelmatig niet tegen feller licht
Ijzersmaak in mond
Krampjes in liezen
Krampjes in onderbuik
Voel me laatste tijd redelijk vaak opgeblazen, alsof er continue lucht in mijn buik bijkomt
Mijn buik voelt soms hard aan
Kan moeilijker naar de wc
Snel moe
Etc.Wie kan mij wat op weg helpen? Mijn huisarts vind dat ik af moet wachten tot mijn menstruatie doorbreekt of dat ik een postieve test heb, maar 9 weken duurt wel ontzettend lang en lijkt mij niet gezond 🙂
2 reactiesReagerenmiep19 augustus 2013 om 19:52Ben btw eind oktober 2012 bevallen, halverwege januari begonnen met de pil
ReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2013 om 20:48De klachten kunnen komen door het ontpillen.
Reageren
Omdat de anticonceptiepil je cyclus heeft platgelegd zal deze weer op gang moeten komen als je stopt met de pil. Het duurt ongeveer een maand voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn. Het kan een paar maanden duren voordat je lichaam zijn eigen hormoonproductie weer op gang heeft en er weer een eisprong plaatsvindt. Menstruatie volgt normaal op een eisprong. Zolang de eigen cyclus nog niet helemaal goed loopt kan een menstruatie, ongesteldheid, langer op zich laten wachten. De eerste cyclus kan zo dus lang duren, makkelijk 8 weken en soms zelfs nog langer. Je kunt daardoor het gevoel krijgen dat je zwanger bent, maar dat hoeft dus helemaal niet. Het kan een half jaar tot een jaar (soms nog langer) duren voordat je weer een normale menstruatiecyclus hebt.