- Lies3 mei 2013 om 07:45
Ik heb n paar weken geleden seks te proberen te hebben met mn vriendje alleen t lukte niet. Alleen we hebben t zonder condoom geprobeerd , alleen hij is niet klaargekomen ! Maar misschien had hij nog wel wat voorvocht ? Alleen dat weet ik nu fus niet.
Maar ik heb een kalender op mn mobiel waar staat waneer ik vruchtbaar , ovulatie etc krijg.
En we hebben t op de laatste dag geprobeerd dat ik vruchtbaar was.
Ik was toen heel erg bang en ben daarna naar mn moeder gegaan
Ze zij dat ze me geen morning-afterpil mocht geven omdat t nog niet goed voor mij is ofso ? ( ik ben 14 jaar )
Maar ze vertelde ook dat er nks aan de hand kan zijn.
Maar ik ben nu nogsteeds niet ongesteld !
Ik weet nu niet wat ik moet doen.
Mijn moeder weet t wel , maar als mn vader t weet is t helemaal een probleem !
Wat moet ik nu doen ?
Help me !!
Ik ben pas 14 !21 reactiesReagerenB3 mei 2013 om 11:52Je kunt zeker zwanger raken via die manier. Voorvocht kan sperma bevatten en je dus zwangeer maken.
Ik zou voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Deze kun je kopen in de meeste drogisterijen.
ReagerenEmma3 mei 2013 om 12:43Dus je hebt onveilig seks gehad tijdens je meest vruchtbare dagen en je hebt geen MAP genomen. Natuurlijk kun je op deze manier zwanger raken! Je bent nu over tijd dus doe een zwangerschapstest.
Groet Emma
ReagerenLies3 mei 2013 om 15:24dus ik kan die zo halen ? is het dan niet raar als ze zien dat ik dan zo jong ben en een zwangerschap wil gaan halen ?
ReagerenPleuntje3 mei 2013 om 17:26Ja, die kan je kopen bij drogist of apotheek. Ik vind de reactie van jouw moeder behoorlijk vreemd!!!
ReagerenLies3 mei 2013 om 17:37ik mocht t niet van mn moeder omdat t niet goed voor mij was en t hardstikke veel hormonen kapot maakt ..
ReagerenPleuntje3 mei 2013 om 17:43Dus gokt ze maar liever op dat je niet zwanger bent geraakt?! En als je nu wel zwanger blijkt te zijn? Je bent 14! Een kind nog! Heb je al een test gedaan? Als je die nog moet kopen, koop dan alsjeblieft ook een doos condooms. Ik heb zo’n vermoeden dat je van je moeder ook niet aan de pil mag?
Pleuntje
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2013 om 19:27Beste Lies,
Er zijn een paar dingen die van mijn hart moeten.
En dat is niet om je aan te vallen maar omdat ik me eigenlijk wel een beetje zorgen maak.Als je op je veertiende probeert sex te hebben met je vriendje en dat lukt niet zou het wel eens heel goed kunnen zijn dat je iets te vroeg bent en er nog niet aan toe bent.
Als je een kalender hebt waarop je vruchtbare dagen staan, is het toch wel heel erg dom om juist dan sex te hebben zonder condoom. En wat het voorvocht betreft: ik ben er bijna van overtuigd dat je vriendje dat heeft gehad.
De reactie van je moeder is helemaal van de zotte.
Je loopt een rieele kans op zwangerschap en vertelt dan dat de MAP heel erg slecht voor je zou zijn. En wat denkt ze dan van een zwangerschap op je veertiende?Ik begrijp wel waarom je moeder dat heeft gezegd. Ze denk nl dat je niet zwanger kunt raken als je vriendje niet in je is klaar gekomen. Je moeder vergist zich dus en niet zo´n beetje.
Zou je me willen vertellen hoeveel dagen je cyclus normaal is?
Reageren
Op de hoeveelste dag van de cyclus heb je sex gehad? en welke datum was dat?
Is je menstruatie normaal altijd op tijd?
Wat lukt er niet toen je sex had?
Hoe oud is je vriendje?Lies3 mei 2013 om 19:33Nee de pil mag ik ook niet gebruiken omdat ik nog zo jong ben. En t maakt zoveel hormomen kapot daarom mocht t ook niet …
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2013 om 20:43Beste Lies,
Ik denk dat je hier eens met je huisarts over moet praten. Maak een afspraak en ga er zonder je ouders naar toe.
Reageren
En geen zorgen, de huisarts mag NIET met je ouders hierover praten zonder jou toestemming.Lies3 mei 2013 om 21:26we zijn allebei 14 jaar.
Reageren
Nja je kan t niet echt seks noemen want t lukte zogenaamd niet.
Ik ben al ainds mn 11de omgesteld en ben nu 14 en soms ben ik weleens te laat of te vroeg ongesteld.
Toen we t probeerde was t 19 aprilJohn (moderator)
3 mei 2013 om 21:39Wanneer had je ongesteld moeten worden?
Reageren
En kun je me uitleggen wat er niet lukte?
Ging zijn penis niet of moeilijk in je vagina?
Of bedoel je dat hij en/of niet zijn klaar gekomen?
Probeer het eens wat duidelijker uit te leggen a.u.b.Lies3 mei 2013 om 22:17volgens de kalender op mn telefoon had ik donderdsg ongesteld moeten worden.
Reageren
Raar om te zeggen maar de penis paste eigenlijk niet en daarom is t ook nietgelukt.John (moderator)
3 mei 2013 om 22:35Lies,
Reageren
Probeer a.u.b. wat duidelijker te zijn.
Welke donderdag (datum)?
De penis ging dus niet in de vagina? Een beetje niet, helemaal niet?Lies4 mei 2013 om 07:27Ik had deze donderdag ongesteld moeten worden ( 2 mei )
Reageren
En de penis ging niet in de vagina