Zoeken Vraag het forum

Is er kans dat ik zwanger bent?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Grce

hello,

Ik ben een beetje bang voor het feit dat ik misschien zwanger bent. ik heb op 11 januari (2013)sex gehad. op 21 januari moest ik me menstruatie krijgen maar kreeg het pas op de 23e van januari.
    we hebben het met condoom gedaan. maar op het laatst heeft hij de condoom weg gehaald en bleven we nog even door gaan met sex. zo een 3 minutes. maar hij is niet klaar gekomen.

ook ben ik 12 dagen geleden met de pil begonnen. en zo een 4 a 5 dagen geleden had ik ineens last van opgezwollen en pijnlijke warme borsten en vandaag zo een bruining afscheiding.

ander week geleden werd ik ziek had ik een dag 3 dagen lang maag pijn en 1 dag een beetje diarree en voor de rest niks meer dan opgezwolen borsten..

Is het miscchien de werking van de pil of zou ik tog maar denken spoedig een pregnancy test te doen?

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hai, je hebt dus onveilig seks gehad en diarree. Ik zou voor de zekerheid een testje doen.

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Beste Grc,

Begrijp ik het goed dat je dus in januari de pil nog niet had?
    De eisprong is bij een cyclus van 28 dagen ongeveer tussen de 11de en 18de dag van de cyclus.
    Dat zou bij jou dus wel eens net rond de eisprong geweest kunnen zijn. Aangezien je wel ongesteld bent geworden maakt de kans op een zwangerschap wel kleiner.

Ik vraag me wel af waarom je een condoom gebruikt om die vervolgens af te doen en nog effe door te gaan.

Om zwanger te raken hoeft je vriend niet in je te zijn klaargekomen. Ook het voorvocht bevat meer dan genoeg spermacellen.

Uiteraard kun je zoals anoniem al zei even een test doen.
    Lees ook even goed de bijsluiter van de pil. Braken en diaree kan negatieve invloed hebben op de pil. Dan is het verstandig om uit voorzorg een condoom te gebruiken.( wel laten zitten dan he…)

Reageren
    Grce

Tandor,

ja dat klopt. in januari was ik nog niet op de pil.
    HEt was dus niet de bedoeling dat we onveilig sex zouden hebben. Hij deed het uit zonder dat ik ervan wist.
    BEdankt he 🙂

Reageren
Reageer op: Is er kans dat ik zwanger bent?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.