- Anoniem1 december 2014 om 16:47
Help me aub.
Ik heb donderdag sex gehad met m’n vriend en vrijdag avond/nacht dood ziek geweest. Mijn pil is dus niet in mijn lichaam gebleven en heb net mijn cyclus berekend en zat vrijdag aan de 14 dag. Ben ik nu zwanger ?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 december 2014 om 18:23Als je 4 uur na het innemen van de pil hebt moeten braken, dan kan de pil eventueel niet werkzaam zijn. Als ik het goed heb zat je dus nog in de eerste week van de strip. Dan is er inderdaad een risico op zwangerschap. En dat was er dan ook 7 dagen ervoor en 7 dagen erna. Dus sowieso de komende week een condoom gebruiken.
Je had binnen 72 uur na de seks een Morning After Pil kunnen gebruiken. Maar ook daar is het nu te laat voor. Er zit niks anders op dan de strip af te maken. Als je doorbraakbloeding de volgende stopweek uitblijft, doe dan een zwangerschapstest. Als deze positief is ga dan meteen naar je huisarts voor een “overtijd behandeling”.
ReagerenAnoniem1 december 2014 om 19:07Heel erg bedankt voor de reactie en het advies !
Reageren