- S.12 mei 2012 om 11:43
ik heb een vraag, ik heb afgelopen maandag sex gehad met mijn vriend, wel gewoon met condoom. Maar ik ben de dinsdaag, woensdag en donderdag mijn pil vergeten in te nemen (dit in de eerste week van mijn nieuwe strip) Ik heb de pil van donderdag die vrijdag alsnog in genomen en ben nu verder gegaan met de strip. Is er een kans dat ik zwanger ben? ook al hebben we het met een condoom gedaan?..
Ik heb wel een beetje kramp in mijn onderbuik en een beetje een opgeblazen gevoel, ook laat ik sinds vandaag best vaak kleine boeren . Maar ik weet niet of dit door stres kan komen, ik voel me namelijk hiel slap.
Ik denk er constant aan en ben mezelf volgens mij allein maar bang aan het maken..ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt
2 reactiesReagerenSolevita27 augustus 2012 om 10:15hoi, wanneer het condoom niet gescheurd is, is de kans dat je zwanger bent minimaal.
Reageren
Om dit toch zeker te willen weten, om jezelf gerust te kunnen stellen, neem een zwangerschapstest, deze kun je kopen bij de dichtsbijzijnde drogist zoals, kruidvat, etos of trekpleisterQuote28 augustus 2012 om 14:18Twee (tot zeven) pillen vergeten in de eerste week van de pilstrip: Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Heb je in de afgelopen drie dagen (72 uur) onbeschermde seks gehad? Neem dan ook de morning-afterpil om zwangerschap te voorkomen. Neem de volgende anticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak de pilstrip af. Gebruik de eerste zeven dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen. Dan ben je weer tegen zwangerschap beschermd. Heb je onbeschermde seks gehad in de afgelopen zes dagen en ben je te laat voor de morning-afterpil? Dan kun je eventueel een spiraaltje laten plaatsen om een zwangerschap alsnog te voorkomen. Bel naar de praktijk om te overleggen of dat nodig is.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm