Zoeken Vraag het forum

Kan je zwanger worden zonder sex ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gus

Beste Naomi,
    Allereerst petje af dat je zo bezorgd bent voor je vriendin!
    Maar er is niets aan de hand:
    -1 Wanneer en man gaat plassen, sluiten alle wegen naar de zaadleiders zich automatisch, m.a.w. er zit geen zaad in “plas”
    -2 Zaad heeft een “vochtig medium” (95% van het “kwakje” bestaat uit vocht) nodig om te kunnen overleven en dat geldt dus niet voor een handdoek
    -3 Een zaadcel leeft maar 48 uur buiten de penis/vagina
    -4 Een vrouw kan maar 7 dagen per maand zwanger worden.
    M.a.w. de kans dat jouw vriendin zwanger wordt door het gebruik van de handdoek van haar moeder is NIHIL.
    Groetjes, Gus

naomi

oooh gelukkig 🙂 en danke je wel xxxxx
    ze was heel bezorgd.
    want wie wil nou zwanger zijn van haar eigen vaden :0

xx naomi

Reageren
    Emmeke

Als ze ook nog maagd is, kan ze helemaal niet zwanger zijn.

Groetjes

Reageren
    Anoniem

ik ben 13 jaar. en ik heb bruin/rood bloed. wat kan dat betekenen? & ik heb ook geen geslachtsgemeenschap gehad.. ik ben toch niet zwanger toch?!? :O

Reageren
    Lola

Hallo MeisjeAnoniem13Jaar,
    Nee, je bent niet zwanger. Dit bloed betekent dat je ongesteld bent. Je eerste menstruatie.

Groetjes Lola

Reageren

De menstruatiecyclus is het telkens terugkomen van de menstruatie bij de vrouw tijdens de vruchtbare levensperiode. Gemiddeld duurt een menstruatiecyclus vier weken.

Ongeveer tien dagen na de eerste dag van de menstruatie komt een eicel vrij in de eileider. Die eicel kan één dag bevrucht worden. Na enkele dagen komt de eicel in de baarmoeder. Als de eicel bevrucht is, nestelt die zich in het baarmoederslijmvlies en groeit daar tot een baby. Als de eicel niet bevrucht is, wordt u ongesteld: eicel en baarmoederslijmvlies worden afgestoten. Dit is de menstruatie.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGZiektebeschrijvingen/NHGZiektebeschrijving/Z105.htm

Reageren
    Emma

Nog vraagjes, stel ze gerust…
    Liefs Emma

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt Lola. 🙂
    ik schrok al ..

Reageren
    Lola

Hai meisje, besef wel dat je van af nu, als je onbeschermd seks hebt, zwanger kunt raken. Condooms beschermen tegen SOA’s. Weet je daar iets van af?

Liefs Lola

Reageren
    ik kreeg nog voorlichting op school

wat ik hier allemaal lees 🙂
    voorlichting thuis of op school is er niet zeker?
    als jonge meisje hier allemaal niet van op de hoogte zijn, kan dat leiden tot zwangerschap!!!
    ze moeten de gevaren kennen en de dingen die helemaal niet kunnen gebeuren, bijvoorbeeld zwanger worden door plas op een wc bril, hallo seg…

Reageren
    Kimmie

Tsja, maar kennelijk wordt er geen seksuele voorlichting meer gegeven op school noch door de ouders. Dan is dit een prima forum, toch?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 13 jaar oud en ben een maand geleden(of langer) ongesteld geworden maar nu wordt ik niet meer ongesteld en heb geen seks gehad wat betekent dat?

Reageren
    Emma

De eerste paar (2 tot 3) jaar ben je nog heel onregelmatig ongesteld. Meer vragen? Stel ze gerust.

Groetjes

Reageren
    Anoniem

Wanneer wordt ik dan weer ongesteld want wil niet voor schut staan op schoolxD

Reageren
    Lana

Je staat niet voor schut, lieverd. Zorg er voor dat je maandverbandjes en inlegkruisjes in je schooltas hebt…

Reageren
Reageer op: Kan je zwanger worden zonder sex ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.