- Bijtje27 maart 2012 om 21:58
Mag je magere zuivelproducten eten als je zwanger wilt worden? Ik heb gehoord dat het niet goed zou zijn voor de vruchtbaarheid??? Dus dat je beter volle producten zoals bv yoghurt moet eten maar vind die niet lekker. Ik ben 37 jaar en tot op heden nog kinderloos
4 reactiesReagerenQuote28 maart 2012 om 10:10Het is heel goed om zuivelproducten te gebruiken tijdens de zwangerschap. In deze periode heeft uw lichaam extra behoefte aan bepaalde voedingsstoffen, zoals calcium (kalk), eiwit, foliumzuur en vitamine D. Zuivelproducten bevatten deze en andere belangrijke voedingsstoffen en worden daarom ook door het Voedingscentrum aangeraden om te gebruiken tijdens de zwangerschap. Rauwe melk en rauwmelkse kazen moet u echter laten staan vanwege het risico op Listeria-besmetting.
Bron: http://www.zuivelonline.nl/
ReagerenQuote28 maart 2012 om 10:12De meeste kazen mag je gewoon blijven eten tijdens de zwangerschap. Dus alle gepasteuriseerde kazen, alle boerenkazen, maar ook bijvoorbeeld roombrie, Camembert, Boursin en MonChou. Wat je beter kunt laten staan tijdens de zwangerschap zijn buitenlandse zachte kazen gemaakt van rauwe melk. Zachte ‘rauwmelkse’ kazen worden bereid van melk die niet gepasteuriseerd is, waardoor hij besmet kan zijn met de listeriabacterie, waar de baby erg ziek van kan worden.
Bron: http://www.zuivelonline.nl/
ReagerenJolein28 maart 2012 om 10:20Ik heb voor en tijdens mijn zwangerschap halfvolle zuivelproducten gegeten en gedronken. Ik heb mezelf deze vraag eigenlijk nooit gesteld en ik kan me dan ook niet herinneren dat mijn vroedvrouw er destijds over heeft gesproken. Ze heeft me wel gewaarschuwd voor de kazen en uiteraard nicotine en alcohol.
Groetjes, Jolein
Reagerenano13 april 2012 om 11:09Vruchtbaarheid is een samenspel van zoveel factoren. Ik denk niet dat het verschil tussen halfvol of volle melkproducten zo’n sterke invloed op de vruchtbaarheid zal hebben. Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Na je 35e speelt vooral de teruglopende kwaliteit van de eicellen een rol, naast factoren als je leefstijl, de vruchtbaarheid van de man, de hoeveelheid stress in je leven, je eigen hormoonbalans etc.
Reageren