Zoeken Vraag het forum

Zuivelproducten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bijtje

Mag je magere zuivelproducten eten als je zwanger wilt worden? Ik heb gehoord dat het niet goed zou zijn voor de vruchtbaarheid??? Dus dat je beter volle producten zoals bv yoghurt moet eten maar vind die niet lekker. Ik ben 37 jaar en tot op heden nog kinderloos

4 reacties
    Reageren

Het is heel goed om zuivelproducten te gebruiken tijdens de zwangerschap. In deze periode heeft uw lichaam extra behoefte aan bepaalde voedingsstoffen, zoals calcium (kalk), eiwit, foliumzuur en vitamine D. Zuivelproducten bevatten deze en andere belangrijke voedingsstoffen en worden daarom ook door het Voedingscentrum aangeraden om te gebruiken tijdens de zwangerschap. Rauwe melk en rauwmelkse kazen moet u echter laten staan vanwege het risico op Listeria-besmetting.

Bron: http://www.zuivelonline.nl/

Reageren

De meeste kazen mag je gewoon blijven eten tijdens de zwangerschap. Dus alle gepasteuriseerde kazen, alle boerenkazen, maar ook bijvoorbeeld roombrie, Camembert, Boursin en MonChou. Wat je beter kunt laten staan tijdens de zwangerschap zijn buitenlandse zachte kazen gemaakt van rauwe melk. Zachte ‘rauwmelkse’ kazen worden bereid van melk die niet gepasteuriseerd is, waardoor hij besmet kan zijn met de listeriabacterie, waar de baby erg ziek van kan worden.

Bron: http://www.zuivelonline.nl/

Reageren
    Jolein

Ik heb voor en tijdens mijn zwangerschap halfvolle zuivelproducten gegeten en gedronken. Ik heb mezelf deze vraag eigenlijk nooit gesteld en ik kan me dan ook niet herinneren dat mijn vroedvrouw er destijds over heeft gesproken. Ze heeft me wel gewaarschuwd voor de kazen en uiteraard nicotine en alcohol.

Groetjes, Jolein

Reageren
    ano

Vruchtbaarheid is een samenspel van zoveel factoren. Ik denk niet dat het verschil tussen halfvol of volle melkproducten zo’n sterke invloed op de vruchtbaarheid zal hebben. Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Na je 35e speelt vooral de teruglopende kwaliteit van de eicellen een rol, naast factoren als je leefstijl, de vruchtbaarheid van de man, de hoeveelheid stress in je leven, je eigen hormoonbalans etc.

Reageren
Reageer op: Zuivelproducten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.