Zoeken Vraag het forum

Proberen zwanger te worden, toch aan de pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Mijn vriend ik en zijn nu een poos bezig om zwanger te worden, wat tot nu toe helaas nog niet is gelukt. Heb wel een normale cyclus wat gepaard gaat met erge buikkrampen, rugpijn, misselijkheid en hevig bloedverlies. We gaan begin september op kampeervakantie in een tent en uiteraard moet ik dan ook weer ongesteld worden, in het begin van de vakantie. Aangezien ik altijd zoveel last heb van mijn menstruatie wil ik dit heel erg graag voorkomen.

Ik wil mijn volgende eisprong afwachten om dat alsnog proberen zwanger te worden en dan ook de innestelling afwachten en dan in de week voor de vakantie beginnen met de pil om te voorkomen dat ik ongesteld word.

Mijn eerste vraag is: mocht ik nu toch zwanger zijn geraakt, kan het dan kwaad dat ik toch de pil gebruik? En als ik vlak voor mijn vakantie weer begin met de pil word ik dan zeker weten niet ongesteld (uiteraad wel kans op licht bloedverlies lijkt mij ;))?

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen!

4 reacties
    Reageren
    brenda a

je kunt niet zomaar op een willekeurige dag beginnen met de pil, je moet starten op de eerste dag van je menstruatie!
    je kunt dus het beste aug. en sept. afschrijven om proberen zwanger te worden.
    daarna maar weer proberen.
    wat bedoel je eigenlijk met een poos bezig? na een jaar kun je verwijskaart voor Gynac. vragen.
    fijne vakantie, Brenda

Reageren
    J

Bedankt voor je reactie! Als ik op de eerste dag van mijn menstruatie begin, wanneer gaat mijn ongesteldheid dan over? (ik ben zo lang aan de pil geweest dat ik het gewoon niet meer weet!) We zijn nu 8 maanden bezig. Lijkt heel lang als je het graag wilt! Maar na ongeveer een jaar kun je dus doorverwezen worden?

Reageren
    brenda a

Je ongesteldheid gaat niet over, maar je bent beschermd en de ongesteldheid van de maand daarop blijft dan weg. Daarom moet je dus een maand eerder beginnen, vraag advies b.d. apotheek, daar liggen ook folders over de pil. Ja, als je een jaar probeert mag je een verwijzing vragen. Met proberen bedoelen ze steeds gemeenschap hebben op/rond de eisprong. Je kunt bij de apotheek een een apparaat kopen om te kijken wanneer die eisprong plaatsvindt.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Marijke

Ik vind jouw denkwijze in algemene zin niet constructief. De pil is geen snoepje dat je zomaar kunt slikken alsof het niets is! Het is een medicament met een werking, bijwerkingen en een tijd voordat het uitgewerkt is. Om zowel zwanger te willen worden èn niet ongesteld te willen worden als je niet zwanger geworden mocht zijn, vind ik een non-vraag. Mar ja, dat is mijn mening.

Reageren
Reageer op: Proberen zwanger te worden, toch aan de pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.