Zoeken Vraag het forum

graag zwanger willen worden, vraag over pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ***someone***

hallo mensen,

ik zit met een paar vragen in me hoofd en dacht ik plaats het hier misschien word het wel herkend of weet iemand raad.

ik ben een meid van 26 en heb een lange relatie met me vriend, en we willen dolgraag een kindje.

nu ben ik misschien overbezorgt of weet ik het, maar wannner stop je met de pil! mag ik dat zomaar doen en wat kan ik dan een beetje verwachten, waarom ik er een beetje bang voor ben is het geval dat ik een flinke litteken op de buik heb en ik ben bang dat die litteken met een eventuele zwangerschap veel pijn gaat doen, of wat dan ook.

mijn vraag is dus eingelijk kan ik gewoon op de 1 of andere dag met de pil stoppen?? (of eind van de strip en daarna niet meer beginnen???).

2 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Hallo Someone!

Een spannende tijd… als je besloten hebt om voor een kindje te gaan.

In principe kun je stoppen met de pil wanneer je dat zelf wilt. Ikzelf heb indertijd mijn strip afgemaakt en ben daarna gewoon niet meer begonnen met slikken. Als je stopt met de pil, kan je lichaam even nodig hebben om te gaan regelen. Dit wordt in de volksmond “ontpillen” genoemd. De één heeft er helemaal geen last van, de ander wel. Je moet weer naar je lichaam gaan leren luisteren.

Ik had bijvoorbeeld veel meer last van slijmverlies, pijnlijke borsten rond de eisprong en vlak voor mijn menstruatie, een opgeblazen gevoel en mijn stemmingswisselingen waren vlak voor de menstruatie ook heviger. Ik ben ondertussen een keer zwanger geweest en ken nu de verschillen, maar het kan in het begin wel verwarrend zijn.

Mijn huisarts heeft toendertijd geadviseerd om 1 maand nog voorzichtig te zijn met vrijen omdat je lichaam dan echt de tijd heeft alle hormonen van je pil te ‘verliezen. Dit is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen.

Wat je litteken betreft; misschien kun je dit ook aan je arts vragen. Goed smeren met een zalf (buikbalsem bijvoorbeeld) en soepel houden van je buik is sowieso een advies als je zwanger bent. Met een litteken heb je meer kans op straie, dus moet je dat dan ook doen.

Succes!

Reageren
Reageer op: graag zwanger willen worden, vraag over pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.