hei,
ik heb misschien een beetje een domme vraag maar ik was laatst met mijn 'vriend' en we lagen gewoon naakt op bed samen zijn lul is niet in mij geweest maar wel tegen mijn vagina aan zeg maar. en hij heeft ook aan zn lul gezeten en daarna mij gevingerd, hij was volgens mij niet echt klaargekomen maar ik hoorde dat je ook zwanger kan worden van voorvocht. dus ik ben nu heel bang dat ik zwanger ben en mijn vraag is dus zou dat kunnen? ik zou ook al ongesteld moeten zijn en dat ben ik ook nog steeds niet.
ik hoop dat jullie hierop antwoord kunnen geven want ik ben erg bang.
Indien jouw vriendje voorvocht of sperma van zijn penis aan zijn handen heeft gehad toen hij jouw vingerde, kan dit zaad in jouw vagina gekomen zijn. Op deze wijze zou je zwanger geraakt kunnen zijn. Deze kans is echter heel erg klein.
De kans dat jouw menstruatie nog niet gekomen is, lijkt groter als gevolg van jouw spanning en nervositeit als gevolg van een mogelijke zwangerschap.
Ik adviseer je twee dingen: ten eerste seksuele voorlichting te doen op websites die hier veel over kunnen vertellen, en ten tweede, mocht jouw menstruatie langer wegblijven, toch een zwangerschapstest te doen. Als je een zwangerschapstest doet, lees dan eerst zorgvuldig de gebruiksaanwijzing om een onbetrouwbare uitslag te voorkomen.
Kortom, het zou kunnen dat je zwanger bent, maar ik acht de kans heel erg klein.
Pas je op in het vervolg! Weet waar je mee bezig bent. Zwanger worden is helemaal niet moeilijk namelijk.
Bij mij ligt het net even anders:
Ik ben de laatste 2 weken erg moe, ik ben wel ongesteld geweest maar vlak daarna hebben mijn vriend en ik (wij wonen al samen) onveilige seks gehad. Hij kwam niet "in" mij klaar. Maar nu ben ik al een paar dagen misselijk en onwijs moe en voel een soort kramp onder in mijn buik.Ik heb mijn moeder ook opgebeld maar die was zo tactisch om te zeggen:
Ja schat het zou best eens kunnen dat je zwanger bent, ik had het bij je broertje en jou ook hoor (dat ik nog gewoon ongesteld werd) HELP!
Mijn moeder weet dat ik op mijn 16e al een keer zwanger ben geweest en dat ik het weg heb moeten laten halen (ben daarna 3 maanden depressief geweest).
Nu is de situatie wel iets anders:
- Ik heb een lieve vriend en we wonen samen (hij is 30 en ik 18)
- We wonen samen, maar ons "nieuwe huis" moet nog helemaal verbouwd worden (dit duurt ong. 1 jaar).
- hij werkt fulltime.
- ik moet nog tot november aan mijn studie, dan ben ik pas klaar.
Ik zou het niet over mijn hart krijgen om weer een abortus te laten plegen. Ik ga maandag naar de huisarts, maar ik ben doodsbang! Ik ben er wel klaar voor om mama te zijn, maar de situatie (het huis dat nog niet af is, ik ben nog jong, wil mijn studie afmaken) is nogal vervelend..
HELP ME!!!!
Even voor de duidelijkheid: jij hebt seks gehad zonder condoom en zonder de pil te gebruiken? Dan kun je toch zwanger worden? dat weet je toch wel?
Nee, ik gebruik wel de pil.. maar desondanks werd ik op m'n 16 ook zwanger met pil. ik heb nu een hele zware dosis dus hoopte dat het niet meer zou gebeuren..