pco

Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje?

Ik heb het pco cyndroom en ben een stevige meid.
    die dol graag zwanger wil worden maar helaas ben ik al 80 x bij artsen geweest en die sturen me altijd naar huis met de mededeeling ga maar afvallen. Ik heb veel metodes uit geprobeerd om af te vallen maar niks gevonden waar ik me lekker bij voelde. Ik had echt zo iets waarom moet ik afvallen als ik me zo lekker voel ik kan alles zelf en doe alles zelf dus ik ben met die onzin gestopt. het veel informatie op forums gelezen en mensen gesproken en die zeiden onzin je moet die artsen gewoon bij de kraag pakken want ik heb wel de medicijnen gekregen waardoor ik nu wel zwanger ben en ze hebben mij ook jaren naar huis gestuurd met het motto van ga maar afvallen. ik heb nu een meisje gesproken die het zelfde als mij hebt en waar ik het net over had en die heeft proverra gebruikt en is nu ook zwanger ik zit er aan te denken om die pillen op internet te kopen mij kan het niet meer schelen eigelijk ben er zo hopeloos van geworden mij maakt het niet meer uit ik doe alles om zwanger te worden. meschien kunt u mij een beetje advies geven welke milligram ik nodig heb en dat soort dingen ??? en hoe ik dat kan na gaan ?

groetjes daniëlle

Reageren
    Reageren

Hoi Danielle,

Wat vervelend dat je elke keer naar huis bent gestuurd met de mededeling dat je af moet vallen. Zeker als je zo lekker in je vel zit.

Ik heb zelf ook PCO; de arts heeft me in eerste instantie naar huis gestuurd om het 'nog een half jaar te proberen'. De week erna ben ik op haar afgestapt en heb geëist dat ze de medicatie zou uitschrijven. Ik vond namelijk niet dat zij mocht bepalen of ik nog een half jaar moest wachten of niet omdat duidelijk was dat ik een beetje hulp nodig had. Gelukkig was ik na 1 ronde al zwanger en ben ondertussen ook al bevallen.

Soms geven artsen het advies om af te vallen omdat obesitas een zwangerschap kan bemoeilijken of zelfs een gezondheidsrisico kan zijn. Ik weet natuurlijk op papier niet hoe groot je overgewicht is, maar het advies op zich is wel normaal.

Maar goed,... ik zou niet beginnen met medicatie zonder controle van de arts. Je mist dan de uitleg en de controles. Zo is Provera niet bedoeld om zwanger mee te raken, maar om een ongesteldheid op te wekken. Bij sommige vrouwen helpt het medicijn om de cyclus weer op gang te krijgen. En het wordt gebruikt om het lichaam op te schonen en daarna te kunnen starten met hormonen om zwanger te raken. Bijv. Clomid.
    Als je deze medicatie gebruikt, kunnen er meerdere eicellen rijpen wat de kans op een meerling (2 of meer dus) vergroot. Daarom moet het altijd onder controle van een arts gebeuren.
    Als het goed is, kun je de hormonenmedicijnen niet zonder recept verkrijgen en dat is niet voor niks hoor!

Ik zou zeggen... terug naar je arts (of een collega) en eisen dat je met medicijnen mag beginnen. Succes.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: pco

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe