Zoeken Vraag het forum

zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mori

mijn vriendin is 10 januari ongesteld kan ze dan de 26 zwanger zijn geraakt?

7 reacties
    Reageren
    Phoeke

hey mori

ja het kan allemaal 🙂

Reageren
    Agnes

Je bedoelt 26 januari? Gebruikt ze de pil? Hebben jullie een condoom gebruikt?

Reageren
    mori

nee dat heeft ze niet en we hebben 2 jaar over gedaan en ik had zaad problemen was verminder vruchtbaar

Reageren
    mori

hoi maar als ik op dat tabel van ovulatie, als ik zeg maar de 10 januari in tikt dan geef hij aan dat ze 24 januari zwanger is geworden. en niet 26 januari. ik heb met haar de 26 januari gevreen. en nou blijkt dat ze 20 weken is, is dat mogelijk ?

Reageren
    Zonnetje

Soms kan de bevruchting vertraagd; als je zaad minder snel is, dan kan het zijn dat het later bij de eicel zijn. En daarnaast wordt er bij de echo (als de werkelijke termijn wordt berekend) gemeten hoe groot het embryo is (of de foetus in een later stadium). Aan de hand van de lengte of de grootte van het hoofdje wordt bepaald hoe lang iemand zwanger is. En dat kan een paar dagen schelen.
    Zo had ik berekend op 11 oktober uitgerekend te zijn, maar bij de echo werd dit 14 oktober. Nu, met mijn 20 weken echo, had ik toch weer de 11e uitgerekend te zijn.

Reageren
    mori

ja maar ik schrok zeker want ze was op vakantie geweest, maar op vakantie was ze ongesteld ,zei ze
    maar ze weet niet wanneer ze ongesteld was
    ze kwam 26 januari van vakantie
    en dat was de eerste dag dat we hadden gevreeen,
    en 26 februari was ze al 8 weken zwanger!
    kan dat?

Reageren
    Zonnetje

Wat een vragen en een onzekerheid Mori….

Als ze 10 januari nog ongesteld is geweest en ze is daarna zwanger geraakt, dan zou ze nu bijna 20 weken zwanger moeten zijn. Als ze langer zwanger is (en dan bedoel ik niet een dag, maar 2 weken langer of meer) dan is ze daarvoor al zwanger geraakt.

Ikzelf ben 4 januari ongesteld geweest en ben nu 20 weken en 3 dagen zwanger.

Heb je deze vragen ook al aan je vriendin gesteld? Ik krijg een beetje het gevoel dat je twijfelt aan haar zwangerschap(sduur).

Reageren
Reageer op: zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.