Zoeken Vraag het forum

Zwanger worden met Clomid?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zonnetje

Hallo!

@ Mriek, wat jammer dat het de vorige ronde niet gelukt is. Maar goed, komt vast goed! Wel vervelend dat je zo’n gevoelige buik hebt… dat kan de pret wel bederven ja.

@ IK… al nieuws?

@ Pluutje.. spannend zo’n eerste kuur. Ik heb begin dit jaar mijn 1e kuur gehad, 25mg overigens, en was daarna gelijk zwanger. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger.
    Op mijn werk wist men wel van mijn gang naar het ziekenhuis, maar niet direct hoe intensief ik ermee bezig was. Maar mensen stelden geen pijnlijke vragen idd.

Succes meiden! Ik duim voor jullie.

Belgske

Hoi Dames,

Wat doet het goed om jullie verhalen te horen! Ook al wens ik het uiteraard niemand toe!

We zijn nu 10 maanden aan het proberen (voor ons eerste kindje). En dat gaat niet van zelf ;-(

Na wat prikken en staaltjes blijkt dat zowel ik als mijn ventje gemiddeld scoren op vruchtbaarheid. Volgens de gyn maken we dus een kans.

Ik ben nu 3 dagen aan de clomid (volgens mij gelijk 100mg – 2 tabletjes). En tot zover eigenlijk nog geen bijwerkingen. Mss een beetje misselijk (maar ik weet niet of dat nu echt met de clomid te maken heeft).

Vrijdag komt dan volgens mij de eerste echo.

Het is allemaal nog heel nieuw en ik kan eigenlijk nog niet zo goed inschatten wat er ons nu nog te wachten staat.

Het is in ieder geval fijn om te horen dat het bij sommige na de 1ste clomid kuur prijs is… Daar hoop je dan toch weer op hé!

En ja, al die vriendinnen en kennisen die zwanger zijn… zwijg me ervan! Uiteraard ben ik erg gelukkig voor hen.. maar het doet ook toch weer iedere keer pijn!

Kop op dames!!! Vroeg of laat zal het geluk ook aan onze kant staan!!!

Liefs

B

Reageren
    Marliesje76

Hoi,

In maart ben ik begonnen met Clomid50. Helaas bleek vandaag dat ik geen eisprong heb gehad (wel rijpe follikel op dag 13). Nu na 5 weken nog steeds geen ongi en ook niet zwanger dus……

We hebben al een kindje van 3 en willen nu sinds een half jaar graag een broertje of zusje. Ook de eerste hebben we met Clomid behandeling gekregen (was toen in 1x raak). Nu krijg ik Clomid 100mg. Ik heb wel last van bijwerkingen. Duizelig en slecht zien. Nu eerst weer aan Provera. Zonder eisprong ook geen ongi. Ik weet er meer van dan ik wil 😉

Een Clomid gebruikster

Reageren
    Buurvrouw

Hallo iedereen.

Ik zit net al jullie verhalen te lezen, en ik wilde jullie wat vragen?
    Ik heb vandaag mijn 21ste cyclus dag gehad en ben wezen bloedprikken, heb eerst een kuur primolut gehad en nu clomid.
    Ik ben erg depri op dit moment, ik kan het geen plekje geven dat het allemaal op deze manier moet.

Hoe gaan jullie ermee om, waren jullie ook zo depri of helemaal niet.
    En hoe houden jullie het vol, ik heb veel bijwerkingen.
    Spugen hoofdpijn oorsuizen enz
    Word er echt moe van.

Suc6 voor iedereen die nog nog zwanger moet worden.

groetjes

Reageren
    Buurvrouw

Heb 1 van jullie ook een man met een niet fantastische kwaliteit qua snelheid??
    Volgens mijn gyn komt dit namelijk weinig voor dat het aan bijde kanten niet goed zit.

Ik zag trouwens iemand anders die 22 was, fijn te weten dat ik niet de enige bent die jong is ik ben 23 en ik krijg vele commentaar van je bent nog jong maak je niet druk.
    Je wordt vanzelf wel zwanger, en geef het nog langer de tijd.
    Ik werk zelf in het ziekenhuis en zit dicht bij het vuur.
    Ben er achter gekomen dat ik niet vanzelf een eisprong krijg na een laparoscopie.
    Ik heb heel veel buikpijnen in het gynocologisch gebied, ze hebben immers nog geen diagnose kunnen stellen.

In mijn vorige bericht zei ik al dat ik er veel last van heb.
    Zijn daar nog meer mensen mee bekent en wat doet het emotioneel met jullie.
    Zoals ik al zei ik heb het er echt wel heel moeilijk mee.
    Zit naast de prenatale screening in het ziekenhuis en zie heel de dag zwangere vrouwen, vind dit heel moeilijk.

Groetjes

Reageren
    Jans

Hallo allemaal,
    Ik heb net al jullie verhalen gelezen!
    @Zonnetje, Van harte en geniet ervan!
    @Mriek, ben heel benieuwd hoe de 2e ronde jou vergaat!
    @Ik, Heel heftig voor je, leef erg met je mee, hoewel je daar misschien nu niet zo veel aan hebt.
    Ik hoop dat er een goede behandeling te vinden is voor jou, en dat je ook heel snel een mooi kindje mag verwachten.

Ik vond het wel bijzonder dat ik niet de enige ben die steeds depri is als je er achter komt dat er weer een bekende zwanger is!
    Ik ken 3 jonge vrouwen die september,oktober en november getrouwd zijn en ECHT van dde beddeplank af zwanger zijn geraakt! DAT DOET ZEER!!
    Ik ben 24 en nu ruim 1,5 getrouwd en ook sinds die tijd bezig met kinderen krijgen.
    Bij mijn man is het goed alleen bij mij wil de eisprong dus niet goed.
    De ene keer duurt het 2 maand, de andere keer 3 maand dat ik ongi wordt. Dan is vaak het eitje al over datum, als er al een eitje is.
    Nu heb ik net dinsdag de laatste provera gehad en donderdag was ik echt goed ongi!
    Nu mag ik morgen (zaterdag 3 april) beginnen met de 1e ronde Clomid.
    10 april dan heb ik al een echo gepland.
    Ik ben benieuwd wat Clomid met mij doet qua stemmingen, van de provera had ik weinig last alleen de 8e dag was ik echt een beetje depri, dat was alles.

ik heb bewust niets tegen onze ouders verteld dat ik ongesteld ben en dat de behandeling nu echt gaat beginnen.
    Mocht het wel snel gaan, dan is het nog een beetje spontaan om te vertellen.
    Vind het wel moeilijk om voor me te houden omdat ik het best wel ‘leuk’ spannend vind.
    Hoe doen jullie dat eigenlijk, hou je iedereen op de hoogte of vertel je er niets over, of alleen als men er naar vraagt?

Iedereen succes met alle behandelingen en teleurstellingen of blijdschap!!

groetjes Jansie

Reageren
    Buurvrouw

Hoi Jansie.

Ik heb het na een tijd wel verteld aan mijn ouders en schoonouders.
    Ze gaan toch aan je merken dat je er mee bezig bent, dat had ik dan.
    En ik ben van clomid erg depri en moe.
    De eerste 2 dagen spuug ik ook veel.

Ik vind het ook heel moeilijk dat iedereen om mij heen zwanger word is en moet bevallen.
    Maar goed ik heb wel goed nieuws gehad dat uit mij bloed is gekomen dat ik een eisprong heb gehad maar helaas geen bevruchting.
    Maar het is een goed teken dat ik toch een eisprong heb gehad dus geen verhoging van de medicijnen.

Nou iedereen een hele fijne pasen.

Groetjes buurvrouw

Reageren
    Zonnetje

Hoi buurvrouw,

Wat vervelend dat je er zo ziek van bent zeg! Heb je ook een temperatuurcurve bij gehouden? Daar kun je meestal goed aan zien wanneer je eisprong is en wanneer je zou ‘moeten’ klussen?
    Bij mij was het in ieder geval goed te merken, maar ik had die dagen ook behoorlijk zin om te vrijen, dus dat scheelde! (en ik was er niet ziek van; heb zelfs niks gemerkt). Ik ben ook begonnen met 25mg, misschien dat dat scheelt? Ik had blijkbaar maar een heel klein zetje nodig.

Ik duim dat het voor jullie binnenkort ook een goed nieuwtje zal zijn! Tot nu tot lijkt 2010 een vruchtbaar jaar te worden.

En het is helemaal niet gek om een beetje boos te zijn op het feit dat je zelf nog niet zwanger bent en de rest van de wereld van een kus al zwanger lijkt te worden. Zo voel je je nu eenmaal… toch? Ik heb ook de onmacht gevoeld. Daarmee misgun je een ander een zwangerschap niet, maar je gunt het jezelf des te meer.

Reageren
    Jansie

Morgen alweer de laatste clomid, en voel me verder eigenlijk wel prima. Af en toe een opvlieger.
    Maar ik hoorde dat je van Clomid zo aankomt, maar ik was na de pasen zelf iets afgevallen.
    ik had al gegeten en kleding aan en ik had er daarom maar 1 kilo afgetrokken, maar ondanks dat was ik iets afgevallen.
    Dus we wachten het gewoon nog rustig af, heb vandaag wel weer lekker een uurtje op de Wii gesport. Heerlijk dat gevoel, ik wil er heel graag bijna 20 kilo af en nu met dat mooie weer krijg je heel erg zin om naar buiten te gaan en bewegen.
    Ik ben 80 kilo en ben 1,65 dus dat is eigenlijk veel te veel vind ik.
    Heeft iemand van jullie ook dieeten als advies gehad? ik niet maar is zeker goed voor mij.

groetjes Jansie

Reageren
    nathalie

hallo allemaal,

Mijn naam is nathalie en ben nu 26 jaar oud.
    heb onlangs al 2 miskramen gehad.
    ben 5 april begonnen met clomid 50 mg ik temp nu al een paar daagjes maar eigenlijk snap ik er niet zo veel van. me gyn zei als je terug komt bij je afspraak dan leg ik het goed uit voor je aan de hand van je curve.
    maar nu lees ik dat sommige vrouwen al snel terug moeten komen maar ik heb pas weer 27 april een afspraak? ineens maakt het me onzeker waarom het bij mij dan anders is.
    ik lees me al een paar dagen suf op het internet.

groetjes nathalie

Reageren
    Zonnetje

Ik zou morgen gewoon even naar het ziekenhuis bellen; misschien is er een misverstand.

Je moet meestal rond cyclusdag 10 tot 14 terugkomen omdat ze dan via een inwendige echo bekijken of je vergrote eiblaasjes hebt. Als dit er teveel zijn moet je de behandeling misschien afbreken, als het er 1 of 2 zijn, weet je ongeveer wanneer je moet klussen en als er niks gebeurd, dan breken ze de cyclus ook af en ga je over op een hogere dosering.

Het is dus heel belangrijk dat er tussendoor wordt gekeken hoe het ervoor staat.

Je temperatuur verandert een beetje rond de eisprong. Als je elke ochtend voor het opstaan je temp opmeet, en dit opschrijft, kun je het verschil zien. Bij mij was het bijna een graad verschil. Zat meestal rond de 36,5 en een paar dagen later was íe 37,1. Op de dag van mijn vermoedelijke eisprong was ie 37.4.
    Daarna is mijn temp hoog gebleven. Ik ben nu bijna 14 weken zwanger 🙂

Reageren
    nathalie

hoi allemaal,

sinds 4 april ben ben ik ongesteld geworden en op 7 april met clomid 50 mg begonnen.
    ik ben druk bezig met temparaturen elke ochtend wat ik tot nu toe elke dag keurig bij gehouden heb.
    mijn eigen cycles is erg onregelmatig maar ik klus nu om de dag.
    maar ik snap niets van mijn temparatuur lijst zo schiet het omhoog en zo weer naar beneden? heeft iemand er verstand van?
    ik zou het hier even neer zetten.

36.8
    37.3
    36.8
    36,9
    36.8
    36.9
    36.6
    37,2
    36.8
    36.7
    36.7
    37.0
    36.7

groetjes nathalie

Reageren
    Jansie

Hallo Nathalie,
    Als je tempt, dan moet je dat VOOR het opstaan doen.
    Dus zodra je wakker bent, niets doen alleen tempen.
    EN het mag alleen maar rectaal, dus tussen de billen.
    dan zul je zien dat de temperaturen ook lager zullen zijn en stabieler.

Met mij gaat het redelijk.
    Ik heb nu de eerste ronde clomid 50mg gehad wat niets opleverde.
    Moet vandaag beginnen met Povera en daarna 100mg Clomid beginnen.
    Hopen dat het nu wel aanslaat!
    groetjes en suc6 Nathalie!
    Jansie

Reageren
    nathalie

hoi Jansie,

ik temp volgens de regels elke ochtend voor het opstaan rectaal maar het blijft zoveel schommelen gister nog 37.0 en vandaag 36.1 dinsdag ga ik weer langs de gyn.

wat is de provera precies?
    ik hoop dat het snel gaat aanslaan voor je
    succes.

groetjes

nathalie

Reageren
    Jansie

Hoi Nathalie,
    Dat is wel vreemd zeg dat je zo schommelt!
    ben benieuwd wat de Gyn er van zegt, wel ff laten weten hoor!

Provera is een medicijn die voor verschillende doeleinden bedoelt zijn geloof ik.
    Maar in onze situatie is het om ongesteld te worden en dus eigenlijk een grote schoonmaak houd van binnen. je slikt het 10 dagen 1 pil en dan kan het tot een week duren voor je ongi wordt.

ik had 10 april een FM (folikel meting) niets te zien, 15 april FM niets te zien, 19 april wat er Wel iets te zien. de assistent zei 11,2 en de baarmoederslijmvlies is goed!
    OKE dacht ik, dat gaat ergens op lijken.
    maar de gyn die had niets opgeschreven daarover, maar toen ik van de stoel afkwam zei hij dat ik weer provera moest gebruiken en opnieuw begon met 100mg.
    Ik vond het een beetje raar maar heb het aangenomen en ben gegaan.
    Maar ik ging twijfelen en dacht ik wacht gewoon nog en dan bel ik eerst even naar mijn gyn of assistent.
    Nu hoorde ik vandaag dat het een Cyste was. Dat is me helemaal niet verteld. Die receptioniste zei ook dat dat ook helemaal niet correct is gegaan. Ze hadden er ook melding van gedaan!
    Dus ik heb vandaag gelijk maar weer Provera in genomen, dan kunnen we weer snel verder.
    met volle moed vooruit!
    ben jij al lang bezig? en heb je ook controles met echo enzo?
    groetjes Jansie

Reageren
Reageer op: Zwanger worden met Clomid?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.